ADSL verbinding werkt ineens niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

MikeB

Gebruiker
Lid geworden
3 sep 2001
Hey,

Ik heb een ADSL-Lan verbinding waarbij 2 pc's op een router zitten. Nu heb ik op beide pc's nooit last gehad met internet totdat ik vanmorgen mij pc aandeed en niet op internet kwam. Ik had geprobeerd het modem aan en uit de doen maar ook dit werkte niet. Toen ben ik gaan kijken of de andere pc wel op internet kon en die kon er wel op. Ik heb geen instellingen veranderd en alle kabels zitten overal goed in. Wie weet wat ik hier aan kan doen of wat het is?

Geplaatst door MikeB
Hey,

Ik heb een ADSL-Lan verbinding waarbij 2 pc's op een router zitten. Nu heb ik op beide pc's nooit last gehad met internet totdat ik vanmorgen mij pc aandeed en niet op internet kwam. Ik had geprobeerd het modem aan en uit de doen maar ook dit werkte niet. Toen ben ik gaan kijken of de andere pc wel op internet kon en die kon er wel op. Ik heb geen instellingen veranderd en alle kabels zitten overal goed in. Wie weet wat ik hier aan kan doen of wat het is?

Kun je pingen vanaf de PC die geen internet heeft naar de andere PC? Kun je pingen naar het Internet?

De instellingen van de router, staan die goed?

Firewall geinstalleerd die je de verbinding blokkeert?

Dit zijn maar een paar suggesties, van afstand is moeilijk te zien wat het probleem, misschien dat het hier in zit.

Succes. :)

- Pingen naar internet+Pingen naar Andere pc lukt niet
- De instellingen van de router staan goed.
- Ik heb geen firewall geinstalleerd.

Geplaatst door MikeB
- Pingen naar internet+Pingen naar Andere pc lukt niet
- De instellingen van de router staan goed.
- Ik heb geen firewall geinstalleerd.

Kun je vanaf die PC die het wel doet ook pingen naar die PC die het niet doet. Als alleen die PC geen verbinding heeft, dan zou je denken dat het probleem op die PC zit...

Je kunt de router ook resetten. Dan gaat hij de instellingen weer opnieuw maken en heb je kans dat het probleem is opgelost. Zorg er dan wel voor dat alleen de server aanstaat. Deze moet het eerste adres krijgen. Pas daarna de tweede aanzetten en de server ook aanhouden, anders gaat het opnieuw aanmaken alsnog de mist in. Neem ook de handleiding er nog even bij om eventueel automatisch een IP adres te configureren voor de router.

Router/Modem Resetten werkt ook niet, welke instellingen moet ik nakijken? Mijn router geeft trouwens automatisch een ip adres aan computers die aangesloten zijn. Dat ip adres is nu veranderd en het subnetmasker en standaard getaway ook. Ik kan dit niet zelf veranderen want de router geeft mijn pc automatisch dat ip adres. Waarschijnlijk zit er toch iets niet goed aangesloten ofzo...

Laatst bewerkt:
Geplaatst door MikeB
Router/Modem Resetten werkt ook niet, welke instellingen moet ik nakijken? Mijn router geeft trouwens automatisch een ip adres aan computers die aangesloten zijn. Dat ip adres is nu veranderd en het subnetmasker en standaard getaway ook. Ik kan dit niet zelf veranderen want de router geeft mijn pc automatisch dat ip adres. Waarschijnlijk zit er toch iets niet goed aangesloten ofzo...

Je zei eerder dat 1 PC het wel deed en een ander niet.
Kun je vanaf die PC die het wel doet inloggen op de router (waarschijnlijk 192.168.1.1). en dan kijken wat er eventueel aan de hand is.

Je router is ingesteld als DHCP server, kun je als je ingelogd bent op de router ook kijken welke IP's zijn afgegeven aan welke PCs?

Misschien dat je de fabrieksinstellingen van de router terug kunt zetten, alle instellingen die je in de loop der tijd gemaakt hebt zijn dan verdwenen, maar dat is gewoon een kwestie van opnieuw instellen.

Ik hoop dat het nu wel lukt :)

Kijk eens in de handleiding van je router hoe je het adres in je systeem kan aanpassen/opnieuw instellen. Dat hangt af van de windows versie die je gebruikt.

Heeft de router het trouwens op de PC die het eerst niet deed ook aangepast? In dat geval is er kennelijk wel contact.

Mijn alcatel modem functioneert als router en modem. Ik heb hem gehacked en hier heb ik nog nooit problemen mee gehad. Zie deze site: http://www.weethet.nl/dutch/adsl_mxstream_alcatelhack.php

Ik had vandaag een andere pc op de zelfde netwerkkabel en modemingang aangesloten, en daar deed het internet het wel gewoon. Het ligt dus of aan mijn ethernet kaart of aan mijn instellingen.

Wat je ook kunt doen is de instellingen vergelijken van beide PC's, want daar moet denk ik iets fout zitten, of de netwerkkaart op die ene pc is niet geinstalleerd.

Ik heb nu een werkende netwerk-kaart (getest in andere pc) in mijn pc gedaan, maar wat moet ik nu instellen enzo? Want hij werkt nu nog niet :S

Geplaatst door MikeB
Ik heb nu een werkende netwerk-kaart (getest in andere pc) in mijn pc gedaan, maar wat moet ik nu instellen enzo? Want hij werkt nu nog niet :S

In principe niets, want hij moet alle info van de DHCP krijgen... Misschien moet je Windows eens opnieuw installeren, maar daar mag het niet aan liggen, het kan wel... als je logisch beredeneert dan moet het wel Windows zijn, anders weet ik het ook niet meer... :confused:

Ga naar configuratiescherm, systeem, klik op tabblad apparaatbeheer en verwijder vervolgens de netwerkadapter.Sluit windows af en start opnieuw op. Als het goed is zal windows melden dat er nieuwe hardware gevonden is en dat instellen.

Daarna moet de router het overnemen. En... neem de handleiding van de router er even bij.

Mijn internet doet het weer nadat ik hem heb geformateerd :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan