adsl verbinding zonder inbelvenster

Status
Niet open voor verdere reacties.

sgrav000

Verenigingslid
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
929
Vroeger was er een permanente verbinding via mijn ADSL modem en hoefde ik maar op het IE logo te drukken en de verbinding verliep automatisch. Nu verschijnt er iedere keer een inbelscherm voor Mxstream. Hoe kan ik nu weer ervoor zorgen dat de verbinding automatisch verloopt zonder enig verbindingsscherm.

sgrav000
 
menu extra - bij internetopties kiezen voor verbindingen en daar het rondje zetten bij "altijd mijn standaardverbinding kiezen"
 
inbelvenster

Dank Pasja voor de vlotte reactie. Ik dacht precies als jij "altijd mijn standaard verbinding kiezen" maar die staat aangevinkt. Het is ook niet zo dat hij in die zin met dat inbelvenster niet automatisch zou verbinden. Dat doet hij. Maar vroeger was het zo dat je geen inbelvenster zag, nee, als je op IE drukte vulde de bowser zich met content zonder aanduiding dat hij aan het verbinden is. Het is een adsl modem dat permanent verbonden is, er hoeft dus ook niet ingebeld te worden.

sgrav000
 
Dan is de in de bijlage staande "vink" bij jou wellicht even verdwenen.
 

Bijlagen

  • adsl.jpg
    adsl.jpg
    62,1 KB · Weergaven: 56
vink

Lijkt me allemaal zeer plausibel. Maandag kan ik het toepassen en ziek ik wat het uithaalt.

dank voor reactie, sgrav000
 
inbelverbinding verwijderen

Hallo Pasja,

Je zei:

Dan is de in de bijlage staande "vink" bij jou wellicht even verdwenen.

Dit snap ik niet. Wanneer ik wil dat er GEEN inbelverbinding meer komt dan zal ik die vink (gezien de tekst) toch weg moeten halen?? Welnu, ik heb die vink weggehaald. Het inbelscherm blijft verschijnen d.w.z. het kleinere schermpje dat aangeeft dat contact wordt gemaakt ("bezig met kiezen..." o.i.d.). Ook dat schermpje was vroeger nooit te zien. Ik vermoed dat ik de inbelverbinding uit mijn TCP/IP van de netwerkkaart moet verwijderen als de inbelverbinding als afzonderlijke adapter staan vermeld. Maar doet mijn verbinding met adsl het dan nog wel?

sgrav000
 
Laatst bewerkt:
tja, zoals je het beschrijft zou het moeten werken, maar.....

in mijn thuisnetwerkje zoekt de host OOK automatisch verbinding met het WWW zonder dat ik daartoe opdracht heb gegeven en ik ben er (eerlijk gezegd) tot op de dag van vandaag niet achter waarom de host automatisch "inbelt".................
 
automatisch opstarten netwerkkaarten

Ik heb jouw advies toegepast, Pasja, in een nieuwe situatie. Windows XP, IE 6, ADSL (permanente verbinding). De computer is met het internet verbonden, de twee andere computers in het netwerk ontvangen internet (ICS) via deze computer. Er is een netwerkkaart voor de LAN en er is er een voor de verbinding met het ADSL modem. Jouw advies heeft er toegeleid dat ik geen Mxstream inbelscherm meer krijg. Maar de beide netwerkkaarten moet ik wel iedere keer op enabled zetten. Ze zijn disabled bij de opstart. Hoe kan ik het zo regelen dat de netwerkkaarten vanzelf opstarten.

sgrav000
 
Laatst bewerkt:
opgelost

Ik moet de netwerkkaarten niet afsluiten wanneer ik Windows afsluit hetgeen ik tot nu toe deed.

Dank voor het meedenken.

sgrav000
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan