ADSL verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

DICE3

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2002
Berichten
167
Maakt het bij een ADSL verbinding kwa snelheid ook uit als ik 20 meter kabel tussen mijn moden en de telefoonaansluiting leg?
 
Ja want een vriend van ij die heeft er een heeeel kort kabeltje tussen en die heeft een snelle verbinding en ik heb een lange kabel een een stuk slomeren verbinding

Dus je moet je ADSL moden zo dicht mogelijk bij je PC zetten
 
Maakt niks uit er zit hier 15 meter tussen splitter en modem en daarna nog eens 25 meter utp-kabel om bij mijn compie te komen.En ik down net zo snel als mijn buurman die er strak naast zit.(Bij hem zit er nog geen 2 meter tussen.):D

p.s. wel een goede kabel gebruiken daar zit nog wel eens verschil in.
 
wij hebben hier een modem, die 20 cm van een router afligt...waaruit nog eens 3 kabels gaan
<li>Naar me pa's pc: 50 cm
<li>Naar mijn pc: 15 meter
<li>Naar me zus d'r pc: 15-20 meter
En ik weet heel goed hoe mijn snelheid is als anderen het netwerk niet bezet houden, die is optimaal. De upstream van ADSL van KPN is 76,8 kb/s en ik haal vaak echt wel een snelheid van 75/76.
 
Geplaatst door JPeetje
........
En ik weet heel goed hoe mijn snelheid is als anderen het netwerk niet bezet houden..........
Heb je daar last van? Hier niet als we hier met z'n allen downen (3 comps) haal ik evengoed nog gem. 80 kb/s en dat doet ie ook als ik alleen zit.
 
ja maar bij ons wordt die snelheid van 75kb/s verdeeld over 3 pc's en zitten we op 25 kb/s per pc
snappie ?
 
Geplaatst door JPeetje
wij hebben hier een modem, die 20 cm van een router afligt...waaruit nog eens 3 kabels gaan
<li>Naar me pa's pc: 50 cm
<li>Naar mijn pc: 15 meter
<li>Naar me zus d'r pc: 15-20 meter
En ik weet heel goed hoe mijn snelheid is als anderen het netwerk niet bezet houden, die is optimaal. De upstream van ADSL van KPN is 76,8 kb/s en ik haal vaak echt wel een snelheid van 75/76.

JPeetje:
Het gaat hier om de lengte van de telefoonlijn die tussen de telefoonaansluiting en het modem ligt en dus niet om de UTP kabels:D
Ohja, ik neem aan dat je de downstream bedoeld met 76,8 kB/s en niet de upstream:rolleyes:

Topic starter:
UTP kabels kun je tot een meter of 75 a 100 aanlegen zonder verlies van kwalteit, maar telefoonkabel wordt door KPN aangeraden max. 25 meter te gebruiken. Verder is de kwaliteit van de telefoonkabel ook van invloed op de max. lengte.

succes;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan