ADSL-verbinding

• Onderwerp starter Onderwerp starter Raisa
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Raisa

Gebruiker
Lid geworden
15 aug 2003
Ik heb een ADSL abonnement en daarbij werd destijds een Speedtouch USB modem geleverd. Deze moet ik via USB op mijn pc aansluiten. Tot daar geen probleem en werkt perfect.
Nu heb ik een portable van het werk meegekregen en hiermee kan ik, door gebruik van ADSL, aanloggen op het bedrijfsnetwerk...slechts 1 probleem. In plaats van een USB zou ik de modem op de portable moeten kunnen aansluiten met een normale telefoonaansluiting (je kent dat wel hé...einde van een telefoondraad, plastieken rechthoekje met een klipje aan)...
Bestaat er een tussenstuk om van USB naar zo'n telefoonstekkertje om te schakelen ?

bedankt..

Toch wel, maar is bedrijfspc en daar mag ik geen software op installeren (van modem)...is hiertegen beveiligd.

is bedrijfspc en daar mag ik geen software op installeren (van modem)...is hiertegen beveiligd.

Dus je wil het internet op zonder installatie van (verbindings)software!

Volg de handleiding van de modem en je zal het bewonderen.

Het gaat niet om de software..het gaat erover dat ik de modem enkel kan aansluiten met USB :(

Is net het tegenovergetelde van wat ik moet hebben ;)

Ik heb USB en moet het naar LAN kunnen omzetten !

Volgens mnij staat er toch echt dit:

Altijd handig: een Belkin-adapter die van een USB poort een LAN poort maakt.
:rolleyes:

Laatst bewerkt door een moderator:
En deze staat aangeboden op marktplaats:

d-link usb to lan fast ethernet adaptor usb 2.0

De genoemde adapyer prik je dus in je modem, en de RJ45 connector (8 pins) in de adapter.

Maar als ik goed begrijp: je hebt een modem verbinding nodig, voor aan de telefoon lijn ?!
Dus met een RJ11 (4 of 6 pins connector). ?!
Daar is GEEN adapter naar usb voor.

Heeft je modem geen draadloze functie?
En op de porable een usb stick, die draadloos werkt?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan