ADSL via router

Status
Niet open voor verdere reacties.

eric2001

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2001
Berichten
1.600
Hallo,
Wij gebruikten onze Sitecom router als hub. Dit kon omdat we meerdere vaste ip-adressen hadden. De provider waar we op over willen stappen biedt die mogelijkheid niet, dus willen we de router als router gaan gebruiken. (voordat die reacties komen, ik heb de handleiding doorgenomen, heb een handleiding van internet gehaald en heb de vragen doorgenomen.)
(alcatel modem met Mxstream)
Als ik de utp-kabel in de wan-poort doe, gaat het lampje branden. Vervolgens heb ik de tcp/ip instellingen aangepast en dan moet ik de router configureren met 192.168.0.1, maar dan moet wordt om een internet-verbinding gevraagd, maar die krijg ik juist niet.
Wat moet ik bij TCP/IP instellen?
ip-adres 10.0.0.150?
gateway 10.0.0.138 (modem) of 192.168.0.1 (router)?
of nog iets anders?
Ik kan de router ook niet pingen.
Ik moet na elke keer proberen weer alles aanpassen om op helpmij te kunnen komen. Ik hoop dat iemand raad weet, zodat ik de pc niet uit wanhoop van drie hoog naar beneden gooi.

bvd
Eric
 
Laatst bewerkt:
Het wan ip in de router moet zijn 10.0.0.150 met als sub net 255.255.255.0
De gateway in de router is 10.0.0.138
als je 192.168.1.1 intyped, kom je dan in de modem? zoja, dan is de verbinding (kabel ) goed. Dit doe je in IE. kan zijn dat deze om een verbinding vraagt, maar dat is niet nodig. Gewoon ofline werken. De Tcp/ip instellingen op de pc's moeten natuurlijk op automatisch staan.
 
Hi Jackal,
Bedankt voor je reactie. Zoals ik al zei moet ik dan alles weer instellen, maar ik ga het proberen. Je hoort het nog.
Eric
 
De router kan ook met ip 192.168.2.1 te benaderen zijn. Mijn instellingen zijn ook dat de router als "inbel-ip" 10.0.0.150 heeft, en als gateway 10.0.0.138 (het modem).
Kijk eens of je de router kan pingen op 192.168.2.1?
 
Hangmat,
Die heb ik ook al geprobeerd. Ik heb zo ongeveer de hele range in 192.168 al geprobeerd (licht overdreven).
Ik kan dus ook mijn modem 10.0.0.138 niet pingen. Mijn ip 10.0.0.150 ziet 'ie wel. Ik krijg de fout:
Fout: 800
kan geen VPN verbinding tot stand brengen.
Hopelijk geeft dit iets meer inzicht in de situatie.
O ja Jackal, als ik de TCP/IP instellingen op automatisch zet kan ik geen ip-adres invullen. Wat is een WAN-adres en hoe voer ik dat in?
Eric
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan