[ADSL/VOIP]Overstappen, welke provider <€30

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pajaras

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2007
Wij hebben momenteel Telfort 5MB en telefonie voor 24,95, dat zijn we eigenlijk zat dus willen we overstappen. Nu zie ik door de bomen het bos niet meer. Ik heb wat gezocht, maar de ene provider is wordt helemaal platgescholden en de andere krijgt weer lofzang. Nu willen we een provider met het volgende:

• ADSL & Telefonie
  • Prijs onder de €30,-
  • Betrouwbaarheid, de reden waarom we Telfort gaan verlaten
  • Snelheid is niet super belangrijk, maar het mag zeker niet trager zijn! 20Mbps is natuurlijk wel altijd mooi meegenomen, maar bovenstaande punten gaan voor.

Ik zat zelf aan Compuserve te denken. Iemand die een provider weet? Van prijsvechters ben ik alleen niet zo gek meer, na deze en een voorgaande ervaring.

Laatst bewerkt:
Misschien niet geheel een antwoord op je vraag, maar vanavond komt op KASSA een aflevering over de provider met de meeste problemen, namelijk: ZIGGO

Een ander provider heeft een prijs gewonnen bij, ik geloof ook bij KASSA, als de beste, namelijk TELE2

Ok, succes ermee

Wij hebben momenteel Telfort 5MB en telefonie voor 24,95, dat zijn we eigenlijk zat dus willen we overstappen. Nu zie ik door de bomen het bos niet meer. Ik heb wat gezocht, maar de ene provider is wordt helemaal platgescholden en de andere krijgt weer lofzang. Nu willen we een provider met het volgende:

• ADSL & Telefonie
  • Prijs onder de €30,-
  • Betrouwbaarheid, de reden waarom we Telfort gaan verlaten
  • Snelheid is niet super belangrijk, maar het mag zeker niet trager zijn! 20Mbps is natuurlijk wel altijd mooi meegenomen, maar bovenstaande punten gaan voor.

Ik zat zelf aan Compuserve of Online te denken. Online kan ik alleen niet zo heel veel over vinden. Iemand die een provider weet? Van prijsvechters ben ik alleen niet zo gek meer, na deze en een voorgaande ervaring.

Ik heb wel 1 ding voor je, Ga niet bij Online. Ik zat bij hun en na de verhuizing zoals belooft direct na de verhuizing direct geen internet... dus 3 maanden geen internet.

Heb je al een postcode check gedaan ? Welke optie's krijg je daar dan ?

Een postcodecheck voor afstand of beschikbare abbo's? De afstand is 900M/1000M, dus dat zit wel goed en volgens meerdere checks kan ik de 20Mb halen. Verder krijg ik zo'n beetje het gebruikelijke, zoals KPN, XS4ALL, Het Net, Ziggo, Online, Tele2, Solcon, Telfort, Alice en Compuserve, en ook nog enkele anderen die niet in de lijst stonden.

20 Mb ga je niet halen tenzij je in de centrale woont.Ga maar uit van 10 % overhead en verder weet je niet hoe de kwaliteit van de bekabeling naar jou toe is.Maw wees voorbereid op een lagere snelheid.

Gezien je budget kom je toch al snel in aanvaring met je betrouwbaarheid en wellicht service dan wel ondersteuning.

Mijn advies zou zijn om je te orienteren op Solcon dan wel XS4All waarbij de andere providers niet perse slechter zijn maar de kostprijs inherent is aan een andere service.

Ik zal Zeker geen XS4all nemen ik zat bij Demon dit is over genomen door XS4all, sinds dien veel problemen, slecht bereikbare betaalde slecht helpende helpdesk.

Ik zeg altijd XS4All = XS4nobody

Groet Jorrit

Wil je kwaliteit, dan adviseer ik je om bij een 'kleine' provider een abonnement te nemen. Deze providers richten zich nog op de klant en de lijnen binnen de organisatie zijn veel korter waardoor eventuele problemen snel opgelost kunnen worden.

Een overzicht met kleinere internetproviders staat op http://internet.startpunt.nl.

Ik heb even met mijn ouders overlegt, we hebben besloten om voorlopig nog even bij Telfort te blijven, aangezien alle providers op het moment brak zijn, en de duurderen niet maar dat is te duur. Bovendien heeft telfort in KASSA gezegt te gaan proberen alles te verbeteren, we wachten af.

Alle providers zijn niet brak ! Er zijn providers met problemen op bepaalde gebieden.

Kijk anders nog even naar Freeonline of DDS.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan