adsl werkt niet zoals verwacht

Status
Niet open voor verdere reacties.

buikje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 jan 2004
Heb vandaag adls aangesloten. Ik zit bij Planet en heb de middelste snelheid die kpn aanbied. Had tot vandaag chello. Nou heb ik bij vrienden gezien dat bij het laden van site's op internet vlug gebeurd. Maar bij mijn duurt het vaak iets langer. Bij sommige gaat het wel snel. Downloaden gaat wel prima. Verder heb ik een probleem met ftp maar dat zal wel komen omdat ik nu een ander ip nummer heb want ik kan bij niemand meer op. Weet iemand raad.

buikje

ADSL

Hej,

Het kan zijn dat je vrienden sneller ADSL hebben. Je hebt nml allemaal verschillende snelheden van verschillende providers. Dus dat zal het denk ik wel zijn, moet je ffe bij ze informeren wat hun hebben, en dan kan je het vergelijken.

Greetzzz Paul

PS: het kan natuurlijk ook aan de site liggen hoe druk het er op dat moment is.

Tja, dat sommige sites langzaam laden kan ook allerlei andere oorzaken hebben, naast de snelheid van je verbinding. Wil je de snelheid van jouw verbinding goed met die van je vrienden vergelijken, dan zouden jullie allemaal even de snelheidstest van Speedtest moeten doen: http://www.speedtest.nl/

Zoals paulmaster al zei, heb je adsl-verbindingen in allerlei soorten en maten. Er zijn al adsl-verbindingen met een downstreamsnelheid van een magere 256 kbit/s - en dat is tamelijk 'smal' voor een breedbandverbinding.

bedank voor jullie reactie. Heb nog steeds geen optimale verbinding ligt aan mijn ip zegt de helpdesk ze zouden het verhelpen maar is nog steeds niet gebeurd zal morgen maar weer een telefoontje plegen, wordt zo langzaam er niet goed van. Heb trouwens de zelfde adsl als mijn vrienden de basic.

buikje

bij laden van paginas moet hij ook opbouwen enzo dus hij kan wel snel downloaden maar als je een trage pc hebt moet die het wel kunne verwerken...

Watvoor modem heb je erbij gekregen? 1 met firewall erin? Dan moet je passive mode aanzetten in je ftp proggie zodat ie een willekeurige openstaande poort pakt ipv de standaard poort.(die waarschijnlijk dicht staat)
Op deze manier zul je waarschijnlijk wel gebruik kunnen maken van ftp mits er een poort open staat op je router/firewall.(maar das altijd wel het geval)

1e vraag weet ik niet zo. Hoge ping misschien.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan