adsl?

Status
Niet open voor verdere reacties.

kromme

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2003
Berichten
347
Ik draai met XP via een USB alcatel modem op het inetrnet. Als ik er een 2e ethernet kaart inzet en ik koppel die aan een ethernet kaart van een andere pc zijn wij dan samen op internet?
Thxs Ger
 
tuurlijk, als je het internet delen maar aktiveert (bijv. via de Wizzard.
Welke windows heb je........
 
ADSL

Dat is inderdaad mogelijk maar waarom heb je het over een " tweede" ethernet kaart? Waar gebruik je de eerste dan voor (je adsl modem is toch USB)?

Effin, je kan de PC's met een kabel tussen 2 ethernet kaarten verbinden. Als je ook over en weer schijven/bestanden wilt delen tussen beide PC's moet je hiervoor een cross linked ethernet kabel gebruiken. Als je alleen internet wilt delen is dit niet nodig. Een gewone ethernet kabel volstaat dan ook.

Daarna kan je het beste een Proxy server installeren. Als je 1 en ander juist configureert krijgen beide machines via de Proxy toegang tot het internet. Er zijn vele Proxy's gratis te downloaden van het internet. Welke de beste is weet ik zo niet uit mijn hoofd. Een tijdje geleden heb ik er 1 gebruikt die een hele duidelijke handleiding had over hoe je de zaak moet instellen.

Wellicht heeft XP wel een ingebouwde mogelijkheid om het zelfde te bereiken. Misschien dat een andere helper hier meer van weet.

Nog simpeler is volgens mij een USB HUB te kopen waarmee je het ADSL modem deelt tussen de 2 PC's.

Succes!

Peter
 
Re: ADSL

Geplaatst door peterh

Nog simpeler is volgens mij een USB HUB te kopen waarmee je het ADSL modem deelt tussen de 2 PC's.

Dit kan alleen als je meerdere ip adressen van je provider krijgt en bij "normaal" ADSL is dat NIET het geval helaas. Je kunt wel een Router met USB aansluiting ertussen zetten om het internet te delen. Bij voorbeeld met de vigor2200USb van Draytek.
 
Kromme, zoals jij het voorstelt zit ik al sinds nov 2000 met adsl en usb modem met meerdere PC's op 't internet en dat gaat prima.
Voor het delen van m'n internet gebruik ik het in windows aanwezige "internet connection sharing" (ICS).
Dat kan natuurlijk ook met programma's als wingate, winroute en dergelijke maar ISC voldoet bij mij. Ik heb toch altijd die PC aanstaan die nu ICS-server is, dus een router zou bij mij verspilling van geld zijn.

In de loop der tijd zijn er nog wat PC's bijgekomen dus nu heb ik er een 8-poorts switchje tussen staan. (40 € destijds)
Gewone UTP kabel vanuit de netwerkkaart van de pc waar het usb adsl modem aanhangt naar de switch. Die pc is als ICS-server ingesteld en alle andere pc's prik je dan ook weer in de switch, met een gewone UTP kabel. Die ICS-clients krijgen dan via DHCP automatisch een IP-nummer van de ICS-server en kunnen het internet op.

Let wel op dat je als je een directe UTP verbinding maakt tussen 2 PC's zonder hub of switch, dat je dan een crossed UTP kabel nodig hebt. Met een gewone rechte UTP kabel gaat dat niet lukken.

Succes!!
 
huh? Als je twee pc's via een crossed cable aan elkaar koppelt kan je toch nog geen adsl verbinding delen? Daar heb je toch een router of hub voor nodig?
 
Geplaatst door SanderV
huh? Als je twee pc's via een crossed cable aan elkaar koppelt kan je toch nog geen adsl verbinding delen? Daar heb je toch een router of hub voor nodig?

nee, dat is niet nodig. Als de pc waarop het modem zit dan 2 netwerkaarten heeft waar op de 1e het modem hangt en de 2e de pc. Met USB modem kan het ook trouwens. Je moet dan wel zogenaamde "router" software draaien, zoals ICS (standaard in windows vanaf 98SE) of bijvoorbeeld winroute enz. keus genoeg!

Lees het topic internetverbinding delen maar eens in de sectie Tips&handleidingen op dit forum!
 
Geplaatst door NLspecial


nee, dat is niet nodig. Als de pc waarop het modem zit dan 2 netwerkaarten heeft waar op de 1e het modem hangt en de 2e de pc. Met USB modem kan het ook trouwens. Je moet dan wel zogenaamde "router" software draaien, zoals ICS (standaard in windows vanaf 98SE) of bijvoorbeeld winroute enz. keus genoeg!

Lees het topic internetverbinding delen maar eens in de sectie Tips&handleidingen op dit forum!
kan ik mijn alcatel speedtouch usb adsl modem aansluiten op een netwerkkaart dan? Dan moet ik zeker het kleine telefoonstekkertje (volgens mij is dat RJ 45 of niet) in de netwerkkaart steken of niet?
 
Geplaatst door SanderV
kan ik mijn alcatel speedtouch usb adsl modem aansluiten op een netwerkkaart dan? Dan moet ik zeker het kleine telefoonstekkertje (volgens mij is dat RJ 45 of niet) in de netwerkkaart steken of niet?
nee. Je maakt verbinding met internet (óf met een USB modem en dus USB-aansluiting, óf met Ethernet-modem naar je netwerkkaart) Vervolgens maak je van die pc nog een netwerk met de andere pc. In het geval van een ethernet-modem heb je dan dus 2 netwerkkaarten nodig, anders is één genoeg...
 
Geplaatst door meelman

nee. Je maakt verbinding met internet (óf met een USB modem en dus USB-aansluiting, óf met Ethernet-modem naar je netwerkkaart) Vervolgens maak je van die pc nog een netwerk met de andere pc. In het geval van een ethernet-modem heb je dan dus 2 netwerkkaarten nodig, anders is één genoeg...
ik gebruik een usb modem maar hoe moet ik die verbinding dan delen?
 
Geplaatst door SanderV
ik gebruik een usb modem maar hoe moet ik die verbinding dan delen?

SanderV, lees dit nou even en zoek een beetje rond op het forum over dit onderwerp. Je bent echt niet de 1e met dit probleem ;)
 
Geplaatst door SanderV
ik gebruik een usb modem maar hoe moet ik die verbinding dan delen?
as i said:

een netwerkkaart in je pc duwen, ook eentje in de andere pc en met een crosscable de zaak aan elkaar linken...

Maar de handleiding lezen is idd een goed idee...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan