adsl

Status
Niet open voor verdere reacties.

johan ligtenberg

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2000
Berichten
38
ik wil adsl maar twijfel nog om mijn kpn abonnement op te zeggen of over te stappen op belbudget. ik bel eigenlijk zo weinig dat ik dat makkelijk / goedkoper kan met mijn GSM. wat raden jullie mij aan: een provider waar ik wel terecht kan met een belbudget (iets goedkoper dan een provider die adsl aanbiedt waar ik geen abo van kpn hoef) .... help!!!
 
Je hebt altijd een telefoonverbinding nodig voor ADSL. Wellicht is kabel een optie?
 
kabel is bij ons nog niet mogelijk. maar oa via bbnet is het mogelijk adsl aan te vragen en dan later het abo van de kpn op te zeggen. bij sommige andere providers mag weer geen belbudget. rara de bosjager, dus nogmaals wat zouden jullie mij aanraden......?
 
Ik heb zelf ADSL via KPN (tiscali) Werkt goed. Ik betaal liever een paar euro meer en een goed werkende verbinding dan dat ik een en al ellende heb. Is belbudget echt veel goedkoper dan KPN? Ook KPN heeft natuurlijk meer abonnmentsvormen. Ik zie door de bomen het bos in ieder geval niet meer. Iedere aanbieder heeft zijn eigen vormen en echt duidelijk zijn die niet, dus heelmoeilijk te vergelijken.
Als je echt heel weinig belt zou ik zeker de optie van Tibor overwegen. Je moet dan natuurlijk wel weten wanneer er kabel beschikbaar komt.
 
ja oke wim, er is laatst wel een onderzoek geweest of er hier belangstelling is voor kabel, maar nog niks gehoord of en wanneer ze deze mogelijkheid aanbieden. bij belbudget betaal je ca 10 euro ipv 19 euro, scheelt niet zo veel maar toch..... dus tiscali vind jij goed? ik heb zelf via de voetbalclub een website en 25 emailadressen voor leden en dat bevalt prima moet ik zeggen. ik ken ook redelijk veel mensen die zon family hebben en dat zou ook goed zijn? is dat zo.... en ook ik zie al helemaal door de bomen het bos niet meer. ook nooit gezien trouwens hahahah, bedankt voor jullie snelle reactie.
 
In jouw situatie zou ik ADSL van BBned nemen en als alles werkt de telefoonlijn opzeggen of omzetten in belbudget. Goedkoop ADSL abo van BBned vind je bij Demon . Geen aansluitkosten en gratis ethernet modem!

ADSL via een belbudget abo kan (sinds kort) via alle aanbieders/providers, sommige zijn echter vergeten dit te vermelden op hun website.

Zelf heb ik ook na aansluiting ADSL mijn telefoonlijn opgezegd en bel nu aleen nog maar mobiel. Stuk goedkoper en scheelt toch € 19,- p/m of €10,- in het geval van belbudget aan abonnements kosten.

P.s Demon is en betere provider dan Tiscali, zie hier en stukken goedkoper!


OFFTOPIC: Iemand die weet waarom De Providerenquete is per 22-07-2003 opgeheven
 
Laatst bewerkt:
okéNL special

ik weet geloof ik genoeg, alleen volgens de site van demon mag je na je adsl aansluiting je abo niet opzeggen bij de KPN want dan moet je die € 10 alsnog bijbetalen aan demon omdat zij dat dan als nog moeten betalen aan KPN, of is dit ook al achterhaald? jij bent dus bij demon, hoelang duurt het voor de adsl aansluiting werkt?

(maakt verder niet zoveel uit, maar iedere 10 euro is mooi meegenomen toch? mijn dank voor de aangedragen oplossing en zal wel op demon uitkomen.)
 
Geplaatst door johan ligtenberg
okéNL special

ik weet geloof ik genoeg, alleen volgens de site van demon mag je na je adsl aansluiting je abo niet opzeggen bij de KPN want dan moet je die € 10 alsnog bijbetalen aan demon omdat zij dat dan als nog moeten betalen aan KPN, of is dit ook al achterhaald? jij bent dus bij demon, hoelang duurt het voor de adsl aansluiting werkt?

(maakt verder niet zoveel uit, maar iedere 10 euro is mooi meegenomen toch? mijn dank voor de aangedragen oplossing en zal wel op demon uitkomen.)

Hmm, vind het een beetje vreemd verhaal. Ze beginnen die tekst met "Dit RADEN wij af", dus het kan wel. Maar zoals het daar staat moet je na opzegging de €9.40 die je anders aan KPN zou betalen voor een Belbudget abo aan Demon betalen. In dat geval zou je dus beter gewoon een belbudget abo kunnen houden, als het moet kun je er dan nog mee bellen. Naar mijn idee brengt Demon het op deze wijze omdat het nog wel eens fout is gegaan in het verleden als men het telefonie gedeelte opzegt. Dan blijkt opeens het ADSL-signaal ook weg. En dat brengt veel "gezeur" en kosten met zich mee.

Ik heb idd ook Demon en kan me herinneren dat het bij mij dik 10 weken duurde. Hier kon Demon echter niks aan doen omdat na 6 weken bleek dat de aanbieder (BaByXL) ruzie had met de aannemer die de glasvezelkabel naar de telefooncentrale moest blazen. Ik lees op de site iets over een gemidelde aansluittijd van 6 weken en dat lijkt me redelijk.

Meerdere antwoorden over Demon kun je lezen in een groot topic hierover op tweakers.net

Succes;)
 
oké ik ben er wel uit. Demon wordt het en wanneer adsl is geinstalleerd ga ik belbudget nemen. Bedankt voor ieder zijn snelle hulp en voor mij is de zaak gesloten
 
Geplaatst door johan ligtenberg
oké ik ben er wel uit. Demon wordt het en wanneer adsl is geinstalleerd ga ik belbudget nemen. Bedankt voor ieder zijn snelle hulp en voor mij is de zaak gesloten

Graag gedaan en veel plezier ermee. Welk ADSL abo neem je eigenlijk? De upload van de 2048/512 en 2-8Mbit/512 abo's wordt binnenkort namelijk verhoogd naar 2048/1Mbit en 2-8Mbit/1Mbit:D Dus als je graag veel upload wilt, kies dan een van deze 2.
 
Geplaatst door @temptation
Woon je in Leiden?:D link

Idd erg leuk project ja. ik woon idd in leiden, maar ga binnekort verhuizen dus heb geen zin meer in investeren. Het leidse WIFI netwerk levert ook gratis Internet (via Demon als sponsor), helaas kun je ook echt alleen maar internetten hiermee en dus niet FTP'en, kazaa enz. De poorten die deze programma's gebruiken zijn gesloten. Helaas;(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan