adsl

Status
Niet open voor verdere reacties.

micki

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2001
Berichten
289
kun je ook met een belbudgetabbo ADSL nemen?Of moet je hier perse een basis of plusabbo voor hebben?
 
Welke apparatuur heb ik nodig om mijn netwerk op ADSL aan te sluiten?



Een vrije analoge KPN-telefoonlijn die geen PABX (centrale) of soortgelijke verbinding heeft.
Dit houdt in: u hoeft geen 0 of 9 te draaien voor een buitenlijn.
Voor operators BaByXL, KPN ADSL alsmede Versatel een KPN BelBudget of Belbasis abonnement. Voor operator BBned is een KPN Belbasis abonnement niet noodzakelijk.
Eventueel een firewall (applicatie) om uw PC of Apple Macintosh te beveiligen.
Uw computer dient te voldoen aan de volgende minimale specificaties:

http://www.adsl.nl/
 
adsl is adsl, dat wilt zeggen dat je altijd online bent, en niet inbeld, je kan een lite versie adsl nemen dat is tegenwoordig niet zo duur , maar je bent wel ongeveer 5keer sneller dan met een 56k modum inbellen. ik hoop dat je dit bedoeld?
 
Geplaatst door seeburg100
ik hoop dat je dit bedoeld?
Micki bedoelt denk ik wat anders. Adsl via KPN gaat nog altijd i.c.m. een telefoonabbonement. Voorheen was dit alleen mogelijk met een belbasis abbo, nu kan het ook met belbudget.
 
Geplaatst door headout

Micki bedoelt denk ik wat anders. Adsl via KPN gaat nog altijd i.c.m. een telefoonabbonement. Voorheen was dit alleen mogelijk met een belbasis abbo, nu kan het ook met belbudget.

En dat slaat helemaal nergens op, want kpn kan prima je telefoon afsluiten als je niet betaalt, met behoud van adsl. Dus dit is alleen maar geldklopperij.... zucht, waar is de opta als je ze nodig hebt?
 
Geplaatst door Sarvo


En dat slaat helemaal nergens op, want kpn kan prima je telefoon afsluiten als je niet betaalt, met behoud van adsl.
Dit wist ik niet. Ik dacht dat (aangezien een deel van de abbo kosten op je tel. rekening staan) niet mogelijk zou zijn.

Gelukkig bestaat er ook zoiets als BBned :D
 
m.b.t. het al dan niet hebben van een centrale misschien nog deze opmerking:

ik heb sinds september 2001 ADSL (KPN MX-stream). Daarnaast heb ik een KPN huiscentrale (homevox 1.5) en een netwerkje.

Zowel mijn netwerkje, mijn huiscentrale (kies een 0 voor een buitenlijn....), alsmede mijn ADSL, functioneert uitstekend.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan