Adsl

Status
Niet open voor verdere reacties.

a.veldman

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2002
Is het mogelijk om achter een speed touch usb modem 2 computers te laten draaien.
Het usb- modem zit op een usb poort, als dit wel kan , hoe moet ik dat dan doen.

Als er in beide PC's een netwerkkaart zit moet dit met een crosskabel wel te doen zijn.

Hoi,

Ik weet dat er routers bestaan die met USB Modems overweg kunnen. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar het lijkt me wel een fijne oplossing. Dan hoeft de pc niet aan te blijven staan...

gr,

Of nog beter, een usb router met modem functie.

Mijn voorkeur zou in dit geval toch uitgaan van een overstap naar een ethernet modem.USB is behoorlijk storingsgevoelig en er zijn veel niet bienvloedbare factoren zoals bijv Chip(s) in je computer.

Bern@rd, wat bedoel je met een crosskabel, dat de beide netwerkkaarten d.m.v. een netwerkkabel met elkaar verbonden zijn.
En het usb-modem in de usb poort?
Maar moet ik software matig ook nog wat instellen.

Beide PC worden middels een crosskabel op de netwerkkaarten aangesloten.
Een crosskabel is een aansluitkabel waar enkel aderparen gekruist zijn tw 1 naar 3; 2 naar 6; 3 naar 1 en 6 naar 2. Deze kabel is ook in de winkel te koop.

Usb modem blijft in de USB poort.
Netwerk instellingen via wizard.
Dit is een oplossing, maar of het de schoonheidsprijs krijgt is ivm USB een ander verhaal.

USB is goed voor talloze toepassingen, maar mi minder geschikt voor netwerkactiviteiten

Beter is een modem/router aan te schaffen en het hele USB verhaal vergeten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan