adsl

Status
Niet open voor verdere reacties.

demeyer

Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2009
ik zie bij een collega van mij dat hij op een icoontje (twee tv-schermpjes) op de taakbalk kan zien of zijn LAN verbinding enerzijds en zijn internet (adsl)verbinding anderzijds werkt
ik werk met xp pro en kan op mijn taakbalk alleen zien of mijn LANverbinding werkt
kent iemand een middel om met xp ook te kunnen(buiten natuurlijk een website proberen)zien of mijn internet(adsl)verbinding werkt?

demeyer

Dat je aan die schermpjes naast je klok kunt zien of je adsl verbinding werkt is voor mij nieuw... Waarschijnlijk heeft hij een 2e netwerkkaart in/op/aan zn pc, hetzij een wifi, hetzij een 1394, hetzij een LAN. Nou geef je zelf al aan dat je zn LAN kunt zien dus blijven de andere over. Kijk eens bij start>instellingen>netwerkverbindingen wat daar allemaal in het lijstje staat

bedankt voor de reactie
op Netwerkverbindingen staat er op mijn PC : LAN-verbinding

bij mijn collega staat er bovendien Network3 (particulier netwerk): toegang lokaal en internet en NtiDIA nForce Networking

op het icoontje bij hem staat er : toegang lokaal en internet - zolang de internetverbinding er nog niet is zie je daar iets knipperen

mijn collega en ik zitten beiden opo hetzelfde huisnetwerk met dezelfde router

demeyer

ik heb nog steeds geen antwoord gekregen op mijn vraag : kent er iemand een middel om in xp op het icoontje (dubbel TV) in de taakbalk te herkennen dat de internetverbinding werkt en niet alleen de Lanverbinding?

demeyer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan