ADSL2 nieuwe router?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jogu42

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2001
Mijn provider XS4all heeft m.i.v. januari de snelheid van mijn abonnement verhoogd. Ik ben nu genoodzaakt (wil ik gebruik maken van de extra snelheid:) ) een nieuw modem te kopen.

Vraag is nu, moet ik dan ook aan een nieuwe router? Ik gebruik de Sitecom WL 114.

jogu42 zei:
Mijn provider XS4all heeft m.i.v. januari de snelheid van mijn abonnement verhoogd. Ik ben nu genoodzaakt (wil ik gebruik maken van de extra snelheid:) ) een nieuw modem te kopen.

Vraag is nu, moet ik dan ook aan een nieuwe router? Ik gebruik de Sitecom WL 114.

Waarom moet je een nieuw modem kopen ? Over welk abbo/snelheid praat je ? En wat kan je Sitecom halen ?

Mijn downloadsnelhied is nu 8 Mb. Dat is ook het maximale wat mijn modem aankan. De snelheid gaat nu omhoog naar 12 Mb. Van mijn router ben ik niet zeker. Het is me niet helemaal duidelijk of daar nu dezelfde eisen gelden als bij een modem. Vandaar mijn vraag.

12 MB is de theorie,haal daar overhead vanaf en kijk nog eens naar de afstand tot de centrale en zo is nog wel iets te bedenken wat van invloed kan zijn dat je de 12MB niet zult halen (misschien)

Op welke snelheid traint je modem nu

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan