ADSLrouter werkt, maar geen verbinding?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Owain

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2002
Berichten
44
Oi, ik zit met een probleem betreffende mijn nieuwe ADSL-router. Alles is correct geïnstalleerd. Ik kan een LAN opzetten maar het wil me niet lukken om verbinding te maken met het internet. .

Instellingen zijn als volgt:
- obtain an IP adress automatically
- obtain DNS server address automatically
- DHCP enabled
- Append primary and connection specific DNS suffixes
- Disable NetBIOS over TCP/IP
en bij TCP/IP filtering opties heb ik enable TCP/IP filtering uit staan.

Router heeft vijf lampjes:
- PWR
- ACT
- LAN USB
- WAN
- ALM

WAN, ACT en PWR branden constant groen. Volgens mij moet LAN USB ook constant groen branden maar dat gebeurd dus niet. Is er iets wat ik vergeten ben in te stellen?'

Volgens de gozer waar ik het heb gekocht is er iets mis met de TCP/IP instellingen en daardoor is er ook geen verbinding mogelijk? Hoe zit dat dan?

Gebruik XP Pro

Bij voorbaat dank ;)
 
moet je misschien ffies je modem en de router uitzetten en opnieue proberen, heb ik ook gehad nl.
 
Zou je je MAC-adres van je NIC niet moeten klonen.Kan zijn dat je ISP niet het juiste adres doorkrijgt.
 
Heb je bij je LAN-instellingen het vinkje bij proxy-server weggehaald?
 
MAC-adres? NIC?

Als ik zou weten wat dit allebei betekende dan kon ik je beantwoorden. Wat is een MAC en NIC? En hoe kloon je zoiets dan?

Bedacht me trouwens net dat ik bij Planet Internet een vast IP heb. Die hebben zij dus ook. Dan lijkt het me ook niet mogelijk om met een ander IP-adres op het ADSL-netwerk in te loggen. Of zie ik dat weer verkeerd?
 
Zet in eigenschappen van je netwerkkaart de tcp/ip op automatisch !!
 
Juist,jouw ISP kijkt eerst naar je MAC-adres (Media Acces Card) vordat die verbinding maakt.Dit deed die normaal door naar je MAC van je NIC (Network Interface Card) te kijken.Nu maakt die verbinding via jouw router,en die heeft een ander adres dan je NIC.Je router zou dus je MAC-adres van je NIC moeten klonen,zodat je ISP het adres kent en de verbinding weer door laat.Nu is alleen de vraag of jouw router een MAC-adres kan klonen.Hiervoor zul je ff in de handleiding moeten kijken. Suc6.
 
Kan ik niet vinden in de handleiding...stelt ook weinig voor eigenlijk. Moet het ergens op Internet te vinden zijn? Wat een geklooi :)
 
Welk type router heb je.(merk/model)
 
Een Billion? Bipac-741

ADSL Firewall Router
4-port Fast Ethernet Switch and USB
 
Deze kan mac-adressen klonen.Moet je ff op de web interface kijken waar je dat kunt vinden.
 
Je moet je router toch afstellen.Dit gebeurd normaal door naar http://192.168.1.1 te gaan.Weet niet of dat voor jou router ook zo is,dat zul je ff uit moeten zoeken.
 
Probleem opgelost...

De instellingen van de router klopte gewoon niet!

Modem instellingen MXStream
PPPoA
encapsulation= VCMUX
VPI=8 VCI=48
modulation = G.DMT

Dat dikgedrukte was dus hetgene wat er was. Toch bedankt voor de hulp
 
Toch nog een probleempje...ADSL-router functioneert. Eindelijk weer normaal internet maar toch zijn er wat problemen met de snelheid...sommige pagina's laden ******traag, terwijl andere pagina's gewoon snel laden. Waar kan dit probleem aan liggen?
 
Die site kan ik niet eens openen op het moment...heb wel wat dingen gedownload en dat ging met snelheden variërend van 60 tot 76 kb/sec...

Een site als hotmail kan ik niet openen en zo zijn er nog wel wat sites die niet fatsoenlijk geopend kunnen worden.
 
Planet internet kijkt niet naar het MAC adres waarmee verbinding gemaakt wordt. Hier kan het dus niet aan liggen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan