Advanced boot options Windows 7 Professional

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bramzzz

Gebruiker
Lid geworden
3 dec 2004
Goedenavond,

Ik wil in de advanced boot options van windows 7 terecht komen om de safe mode te starten. Als ik echter op f8 druk tijdens het opstarten krijg ik een scherm te zien waarin in het medium moet selecteren waarmee de pc moet gaan opstarten. De advanced boot settings krijg ik dus niet te zien.
Herkent iemand dit?

Groet,

Bram

Of je drukt op het verkeerde moment op F8 of kun je met F5 het veilige modus menu opvragen, mogelijk doordat je de boot opties krijgt met F8.

F5 is het niet, dan start mn pc gewoon door. Op welk moment moet ik op F8 drukken dan? Ik dacht als de afbeelding van het moederbord in beeld is.

Nee later, op het moment dat ie naar bootable cd/dvd gaat zoeken of je floppy drive.

Okay, dat heb ik net ff geprobeert maar geen succes. Kan het misschien ook iets met een instelling in windows zelf of de bios te maken hebben?

Het Bios kun je niks aan instellen om in veilige modus te komen en Windows ook niet. Het enige wat je via Windows zou kunnen doen is bij "Msconfig" instellen dat bij de volgende restart Windows in veilige modus (safeboot) moet starten. Echter moet je in veilige modus wel die optie weer weghalen.

F8 is de toets ervoor, maar het moment dat je die gebruikt zorgt ervoor dat het geactiveerd wordt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan