• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

advanced filter met datum

Status
Niet open voor verdere reacties.

SvenK

Gebruiker
Lid geworden
10 sep 2015
Hallo,

ik ben nu al een tijdje aan het zoeken hoe te werken met een advanced filter met daarin een datum.
Van zodra ik een datum toevoeg wil het maar niet lukken om te filteren.

Ik heb een bestandje gemaakt (zie bijlage) om het probleem te verduidelijken.

bedoeling is dus om enkel de rolnummers te zien waarbij de datum < of gelijk aan de ingegeven datum is.

Kan iemand mij op weg helpen om dit op te lossen?

Gr,
Sven.

Bijlagen

Hallo,

de datums staan niet in volgorde en de originele advanced filter is veel uitgebreider dan in het vorbeeld.

gr,
sven.

Ik geloof niet dat je in een advanced filter met ongelijkheden kunt werken.
In het voorbeeld werkt dit:

Code:
Sub tsh()
    Dim Br, Flt
    Dim i As Long
    Dim sStr As String

Br = Range("A4").CurrentRegion
    For i = 2 To UBound(Br)
        If Br(i, 1) <= Range("F4") And Br(i, 3) > Range("G4") Then sStr = sStr & "|" & i
    Next
    Flt = Application.Transpose(Split(Mid(sStr, 2), "|"))
    Range("I5").Resize(UBound(Flt), 3) = Application.Index(Br, Flt, Array(1, 2, 3))
End Sub

Bijlagen

Probeer het ook eens met deze bijlage, in je macro is niets veranderd, maar in de criteria_range zijn een paar dingen aangepast (zoek de 3 verschillen)

Bijlagen

Hallo,

tot nu toe lukt het mij niet om dit werkende te krijgen namelijk:

In een tabel heb ik datums staan die ik met de volgende formule converteer
=DATUM(RECHTS([@[GR Date]];4);DEEL([@[GR Date]];4;2);LINKS([@[GR Date]];2))
Deze datums wil ik filteren aan de hand van een datum in een cel met als naam Rng_datumselectie

Om de advanced filter te vullen gebruik ik de volgende code:
ws_FilterETL.Range("V2") = "<=" & Range("Rng_datumselectie")

Wat me nu opvalt is dat de advanced filter niet goed werkt en dit heeft te maken met de datum
12/06/2015 wordt plotseling 06/12/2015 of de selectie die ik te zien krijg is niet correct namelijk
Advanced filter geeft aan <=12/06/2015 en ik zie datums van 14/07/2015 wat ik eigenlijk niet wil.

Wat is er fout met de datum? Wat is mijn denkfout?
Alle celeigenschappen staan op categorie datum van hetzelfde type.

Mvg,
Sven.

Hallo,

Mijn inziens kan het veel eenvoudiger.
Met jouw heel eenvoudig voorbeeldje heb ik d.m.v. Power Pivot binnen een minuutje iets in elkaar gestoken.
Zie bijlage.
Laat je licht eens schijnen over Power Pivot en ik denk dat een wereld voor je open gaat.

Mvg
Peter

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan