Advanced System

Status
Niet open voor verdere reacties.

tjima

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2001
graag advies

Advanced System heb ik hier wat aan ,
kan ik ervan uitgaan wat het programma adviseert ook echt uitvoeren zoals diverse programma's en driver updaten . of word het me afgeraden zoja waarom .
ben benieuwd
tjima

Mijn beste advies is om gewoon de drivers bij de fabrikant vandaan te halen.

Het is een programma dat meer beloofd dan het waar maakt.
De correcte naam is overigens Advanced Systemcare en is van iObit, een bedrijf met een uiterst twijfelachtige reputatie dat in het verleden ad- en spyware mee installeerde.
Alleen daarom al zo ik het niet op mijn systeem willen hebben.

Daarnaast heb je voor meer functies de betaalde versie ( Pro ) nodig.
De claim dat je daarmee een "snellere pc" zou krijgen is ronduit misleidend en een utopie, dat geldt trouwens voor alle programma's die dat soort claims adverteren.
Zoals @PHP4U reeds opmerkt: de juiste, actuele drivers haal je bij de hardware fabrikant of je krijgt ze via Windows Update.
Mijn advies: afblijven.....

ok top
dat word het dan niet dank voor jullie advier
GR
Tjima

Heb jaren Advanced System Care van iObit gebruikt maar ben later overgestapt na Glary Utilities Pro van Glarysoft. Inmiddels een paar jaar de betaalde versie. Geen idee hoe anderen er over denken maar bevalt mij en mijn man erg goed voor zowel twee pc's en een laptop.
En inderdaad: drivers kunnen de software wel aanbevelen maar haal ze wel altijd bij de fabrikant op.

En inderdaad: drivers kunnen de software wel aanbevelen maar haal ze wel altijd bij de fabrikant op.

Met andere woorden, als je zelf af en toe de moeite neemt om bij de hardware fabrikant te kijken of er nieuwe drivers zijn heb je geen extra rommel nodig.

Daarbij komt nog, zolang een pc goed draait, waarom zou je dan nieuwe drivers gaan installeren.

Je hebt toch ook geen mannetje in in je auto zitten, die als je weg wilt, op de parkeerplaats nog even kijkt of je banden nog goed zijn en als dat mannetje zegt dat je nieuwe banden nodig hebt ga je dan ook direct naar de garage voor nieuwe?
Mensen hebben hun mond vol over privacy, maar installeren ondertussen wel allerlei programma's die naar de status van de pc (en andere zaken) mag kijken :confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan