Advies aankoop externe harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

dungeon

Gebruiker
Lid geworden
14 dec 2006
--------------------------------------------------------------------------------

Hoi

Weet iemand of dit wat is heb nog nooit een externe harde schijf gehad.
Dit wil ik gaan gebruiken om mijn films op te slaan.

Toshiba 1 Tb Px1396E-3T01 externe harde schijf

Capaciteit (GB): 1000 Aansluitingen:
USB 2.0 Intern of extern: extern
Snelheid harde schijf (rpm): 7200
Interne data transfer rate (MB/s): 480
Buffer (MB): 16
Form factor: n.v.t.
Profile: n.v.t.
Dynamic Fluid Bearings: Nee
Typenummer: 1 Tb Px1396E-3T01

Greetz Dungeon

Als deze max. €90 tot 100 euro kost is het best een goede externe schijf.
mvg leo

ik zou voor een netwerk aansluiting gaan mits je meerdere computers thuis hebt aangesloten.

Ik heb thuis alles wireless.

Ik vind wel dat de snelheid goed moet zijn tussen de pc en de schijf omdat ik naar de schijf mijn films wil schrijven. Is het wel verstandig dan om een netwerkschijf te nemen

als alles draadloos is dan ga je geen netwerk aansluiting gebruiken.
dan zal namelijk de overdracht tussen pc en netwerkschijf ook draadloos zijn en dat is langzamer.
dan kun je beter je schijf via een usb kabeltje aansluiten.....alleen gaat dan alles draadloos ook niet meer op.

Heb nu ook een schijf aan mijn router hangen (nas) ik zelf vind de overdracht niet echt snel van de pc`s naar de schijf. Daarom ook de vraag wat sneller zou zijn.

draadloos is altijd langzamer.

Als je de externe schijf vis USB aansluit, dan zal dat zeker sneller gaan dan via je draadloze verbinding. Ik ga er dan wel vanuit dat het USB 2 is. Heb je een oude pc met USB1, dan is de snelheid van USB ook niet erg hoog.

Nadeel van aansluiten via uab is dat je de schijf weliswaar kan delen in je netwerk, maar alleen kan benaderen als de pc waar de schijf aanhangt aan staat. Als je hem via je netwerk benadert doe je dat ook via je draadloze verbinding en zal de snelheid niet echt hoog zijn.

Als je de extra schijf vast aan één computer wilt hangen en dat is een desktop waar je nog ruimte hebt voor een extra harde schijf zou je ook nog kunnen overwegen die in die pc in te bouwen.

Wat de beste oplossing is hangt er dus ook van af wat je wilt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan