advies aankoop laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

okijoki

Gebruiker
Lid geworden
9 apr 2001
Ik wil zeer binnenkort een laptop kopen en nu wil ik graag wat adviezen. Waar moet ik op letten, wat moet er sowieso inzitten en meer tips.
Wat is een goed merk etc. etc.

Met Toshiba zit je altijd goed. Wat wil je ermee doen? Hoeveel wil je uitgeven? Heb jezelf nog specifieke wensen? Bijv. t.a.v. het gewicht? Etc. De computerbladen besteden overigens regelmatig aandacht aan dit onderwerp. Ook altijd goed om in de gaten te houden.

Groetjes,
Bennie

wat moet er sowieso inzitten
Dat ligt eraan wat jij die laptop voor wilt gebruiken als je b.v. mooie grafische spellen erop wilt spelen dan heb je een goede videokaart nodig of wil je er veel me downloaden dan zou ik als ik jou was maar een grote Hd nemen enz dus asl je ff eeen lijstje maakt dat kan ik of iemand anders ( wie wil ??:D) een systeem voor je samenstellen of voor je zoeken op internet

Check handtekening :D:D

Wat is je budget?

Goede ervaringen heb ik met acer laptop en dan met name de travelmate 634lc / 636lc

Een goede videokaart, een dvd/cd-rw, lekker licht en mag zo'n €1500,- kosten.

Ga sowieso voor een uitgebreide garantie. Ik werk al vele jaren met laptops en er wil nogal eens wat kapot gaan, vooral nadat de standaard garantie van een jaar is verstreken. Niet onlogisch natuurlijk, als je ziet hoeveel er mee gesleept wordt in vergelijking met een desktop.

Bij mij zijn er al meerdere schermen gesneuveld en ook de batterij geeft vaak problemen. Ga voor 3 jaar (on site) garantie en je zit altijd goed. Sommige leveranciers geven deze er standaard bij, bij anderen moet je betalen voor de extra 2 jaar. Maar geloof me, het is het waard.

Verder sluit ik me aan bij de anderen: het ligt er helemaal aan wat je ermee wil doen. Bij tekstverwerken met de nieuwste programma's heb je voldoende aan een PIII, 256 Mb, 16 Mb grafisch. Maar ga je zware spellen of grafische programma's draaien, dan moet je naar een P4, 512 Mb, 64 Mb grafisch of zelfs meer.

Ook kan het gewicht een overweging zijn. Sommige zijn veel zwaarder dan anderen.

Ik zou ook een toshiba halen, is een supermerk, of je moet nattuurlijk wachten op die aanbiedingen van de aldi dat is ook leuk, maar met toshiba haal je wel een merk in huis.

Bedankt voor de reacties. Ik ga alles eens rustig bekijken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan