advies aankoop nieuwe PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

JoeBengalen

Gebruiker
Lid geworden
17 mei 2011
Beste mensen,

Ik wil graag een nieuwe computer kopen omdat mijn oude computer echt te traag is voor wat ik ermee wil doen.

Ik ben van plan deze computer zelf in elkaar te zetten en dus losse onderdelen te kopen. Ik ben al een tijdje aan het kijken geweest hier en daar en heb verschillende reviews gelezen. Intussen heb ik dus aantal onderdelen gevonden die mij wel goed leken.

Wel handig om even te zeggen wat ik er mee wil doen. Ik wil op deze computer games kunnen spelen op hoge kwaliteit, maar ook heb ik vaak vele programa's tegelijk openstaan. Ik hoef niet het allerbeste, maar hij moet toch wel wat aankunnen.

- Cooler Master Elite 430 Window; (Kast)
- Intel i5 2500K; (CPU)
- MSI P67A-GD65 (B3); (MoBo)
- MSI N460GTX Hawk; (GPU)
- Kingston DDR3 RAM 1333 MHz 2x2GB; (geheugen)
- Samsung SpinPoint F3 Desktop Class HD103SJ 1TB; (HDD)
- Voeding

Even de onderdelen toelichten;

Ziet er uit als een mooie kast, niet te groot en voldoende ruimte voor fan's.

Goede processor. Ik wil nu nog niet gaan overkloken maar deze mogelijkheid wel houden voor later.

Een moederbord met alls erop en eraan...

Over de GTX460 heb ik goede dingen gezien. En dan is de Hawk nog wat sterker.

Gewoon 4Gig geheugen nodig. Kingston was de goedkoopste. Heb ik genoeg aan 1333 of zal ik toch 1600 nemen?

Ik wil 1TB aan opslag en heb geen idee wat een snelle betrouwbare HDD is.

Verder heb ik geen idee wat een goede voeding is (en hoeveel watt ik nodig heb).

Kunnen jullie mij advies geven over de onderdelen?

___

Groetjes, moi

Joe Bengalen

Laatst bewerkt:
ziet er goed uit.

Harde schijf is goed alleen zou ik persoonlijk niet voor samsung gaan. Ik zou eerder Western Digital pakken.

Voeding ik denk een 600 watt maar misschien dat een 500 watt ook wel voldoende is.
Deze
of deze
of deze
of deze
of deze
Zoals je ziet keus genoeg en nog een heleboel meer dan deze;)

Voor de rest is het systeem wel een goed game systeem :thumb:
Succes:thumb:

oki dankje :) IK zal eens kijken naar die Voedingen waarvan je me een linkje gaf.

En inderdaad is er een dvd-speler nodig. Desnoods kan ik die uit m'n oude pc halen (zitten er nu 2 in; 1 SATA, 1 IDE). En anders kan ik wel een nieuwe bestellen, maar daar voldoet volgens mij de goedkoopste al.

Zou de stock CPU cooler trouwens genoeg zijn? Of adviseren jullie me deze cooler te vervangen.

oki, volgens mij is de OCZ ModXStream Pro 600W wel een goede keuze. Verbruik is prima, ik heb maar 1 GPU dus genoeg aan de aansluitingen (was ook niet van plan om naar 2 GPU's te gaan). Verder is hij modulair dus geen onnodige snoeren hangen.

Hier linkje naar een review over de PSU.
(mag wel toch zo'n link? Zoniet haal ik hem wel weg.)

Wat is tegenwoordig trouwens de goedkoopste online computer winkel? Ik woon zelf in Twente dus zou fijn zijn als het nog op een afstand is dat je in een middagje op en neer kan rijden :)

Laatst bewerkt:
alternate bezorgd ook. weet niet hoe de terugstuur regeling en alles gaat heb nog nooit zelf iets besteld hier.
je kan een andere cooler kopen maar is niet verplicht. maar hij zal wel warm worden.

ik weet dat ze ook bezorgen, maar dan heb je weer risico dat het beschadigd bij het verzenden enzo...

Maargoed dan zit ik dus nog met het volgende; is 1333 genoeg als geheugen of toch liever 1600.

samsung spinpoit f3 is kwalitatief en prijs/prestatie een van de beste op de markt op het moment
western digital kan daar op het moment niet aan tippen

een 600watts voeding raad ik aan, zeker als je wilt gaan overklocken
maar het is wel handig om te vermelden hoeveel u bereid bent uit te geven aan de nieuwe pc

een GTX460 is een midrange kaart en de rest van jou systeem is high end dus wil je games op ultra high zetten gaat je videokaart tegen spruttellen
daar heb ik ook last van met mijn HD5850
ik heb de zelfde systeem spec's alleen die videokaart is net iets krachtiger en ik kan op het moment niet alle gimes op high zetten puur omdat mijn videokaart daar niet tegen op kan

Laatst bewerkt:
samsung spinpoit f3 is kwalitatief en prijs/prestatie een van de beste op de markt op het moment
western digital kan daar op het moment niet aan tippen

Oki, dat is mooi om te weten :)

een 600watts voeding raad ik aan, zeker als je wilt gaan overklocken
maar het is wel handig om te vermelden hoeveel u bereid bent uit te geven aan de nieuwe pc

Ik ben voorlopig niet van plan om te gaan overklokken, maar heb toch voor de K versie (CPU) gekozen zodat dze mogelijkheid wel open bleef in de toekomst. Prijsverschil tussen 2500 en 2500K is toch bijna niks. Als ik ga overclocken heb ik trouwens toch een andere CPU Cooler nodig neem ik aan.

een GTX460 is een midrange kaart en de rest van jou systeem is high end dus wil je games op ultra high zetten gaat je videokaart tegen spruttellen
daar heb ik ook last van met mijn HD5850
ik heb de zelfde systeem spec's alleen die videokaart is net iets krachtiger en ik kan op het moment niet alle games op high zetten puur omdat mijn videokaart daar niet tegen op kan

Ik speel geen super grote games. Ik speel al jaren MOH spearhead (daar heb je niet veel voor nodig) en verder CoD4. Dat zou toch moeten lukken met die GTX460 :)

Salland Automatisering B.V. - http://www.salland.eu/
Praamstraat 3
8102 HM Raalte

Azerty - https://azerty.nl/
Kotterstraat 14
8102 HZ Raalte

Raalte had ik inderdaad al gezien :) Maar vroeg me af of er nog verschillen zaten in de prijzen bij de verschillende webshops.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan