Advies aankoop router met gastnetwerkmogelijkheid

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rick_Klein

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2004
Hallo,

Ik ben opzoek naar een nieuwe router voor bij mijn ouders thuis omdat de huidige kapot is gegaan. Ik hoopte hier wat advies in te kunnen winnen. Omdat het huis vrij groot is en er ook gastenkamers aanwezig zijn is het nogal een specifieke situatie. De situatie is als volgt:

Provider: Ziggo (150/15 Mbit/s)
Ziggomodem met wifi functionaliteit staat centraal in het huis.
Direct naast deze ziggomodem wordt de nieuw aan te schaffen router geplaatst. Dit is vlakbij de gastenkamers.
Aan deze nieuw aan te schaffen router wordt bedraad een andere router gekoppeld (Western Digital N600) die in het voorhuis staat. Ik zit eraan te denken deze dan als accespoint in te stellen.

Voor de nieuw aan te schaffen router is het volgende belangrijk:

• Gastnetwerk opzetten moet mogelijk zijn;
  • Snel en stabiel, omdat meerdere mensen met verschillende apparaten en verschillende wensen gebruik zullen maken van het netwerk;
  • Bereik. Dit dient wat groter te zijn dan standaard. Gasten bewegen zich in en rondom de gastenkamers, des te groter het bereik des te comfortabeler dat is. Het niet-gastennetwerk wordt gebruikt in de keuken.

Nu zat ik zelf te denken aan de Netgear R7000. Niet omdat ik er verstand van heb, maar puur omdat ik goede recensies heb gelezen voor wat betreft snelheid en bereik. Is dit een goede keuze of zijn er momenteel al betere? Dit model is natuurlijk alweer 2 jaartjes oud. Budget is niet heel vast, maar ligt ongeveer rond de 200 euro.

Ik hoop dat jullie een goed advies hebben, alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan