Advies aanschaf moederbord

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rob Valkenburg

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2000
Goedemorgen,

Naar aanleiding van een andere topic is gebleken dat mijn moederbord defect is. Nu ben ik op zoek gegaan naar een vervanger, echter is mijn budget niet groot.
Wil er wel even bij vermelden dat ik nog niet eerder een uitwisseling van moederbord gedaan heb. :o

Huidig systeem:
Operating System
Windows Vista Home Premium (x64) Service Pack 2 (build 6002)

Processor
1,80 gigahertz Intel Core Duo
64 kilobyte primary memory cache
1024 kilobyte secondary memory cache
64-bit ready
Multi-core (2 total)
Not hyper-threaded

Main Circuit Board
Board: ASUSTeK Computer INC. P5VD2-X 1.XX
Bus Clock: 200 megahertz
BIOS: Phoenix Technologies, LTD ASUS P5VD2-X ACPI BIOS Revision 0501 06/29/2007

Ik heb 2 ASUS moederborden gevonden, maar weet niet zeker of de processor / chipset ook passen. Hij heeft wel dezelfde socket. Maar hier wordt gesproken over Intel Core 2 Duo.
P5KPL EPU (€ 63)
P5KPL-AM EPU (€ 48)

Zou dit met mijn huidige processor / hardware gaan werken?
Alvast bedankt

Goedemorgen,

Ze ondersteunen beide je processor althans ik denk dat je de E4300 hebt klopt dit dan kan je hier en hier zien dat beide moederborden je processor ondersteunen.
je zal wel na inbouw vista opnieuw moeten installeren.

Laatst bewerkt:
Goedemorgen,

Ze ondersteunen beide je processor althans ik denk dat je de E4300 hebt klopt dit dan kan je hier en hier zien dat beide moederborden je processor ondersteunen.

Bedankt.
Waar kan ik zien of ik de E4300 heb?

Ik zal rekening houden met het opnieuw installeren.

Hoi,

Door op je processor te kijken of als het een merk pc is de specificaties dan te bekijken.

Goedemorgen,

Als ik in de lijst kijk dan staat de E4300, dan zie ik Core 2 Duo E4300 (1.8GHz,800FSB,L2:2MB,65W,rev.L2)
Nu heb ik op de processor gekeken, maar het is een E2160 (Pentium Dual Core E2160(1.8GHz, 800FSB, L2 1MB,L2)).
De E2160 staat in de lijst, dus hij zou ondersteunt moeten worden, toch?

Ondertussen leer ik weer wat bij :D

Hoi

Maar goed dat je even gekeken hebt maar in dit geval maakte het niet uit dus kan je 1 van de twee kopen en als je rustig het oude moederbord demonteert kan je de nieuwe zo weer terug plaatsen neem eventueel wat foto's onderweg misschien altijd makkelijk:thumb::thumb:
Succes en bij enige twijfel vragen

Laatst bewerkt:
Hoi

Maar goed dat je even gekeken hebt maar in dit geval maakte het niet uit dus kan je 1 van de twee kopen en als je rustig het oude moederbord demonteert kan je de nieuwe zo weer terug plaatsen neem eventueel wat foto's onderweg misschien altijd makkelijk:thumb::thumb:
Succes en bij enige twijfel vragen

Mijn dank is groot. :thumb:

Fijne dagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan