advies aanschaf

Status
Niet open voor verdere reacties.

marianneke

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 feb 2001
Graag advies bij aanschaf.
(wéér een....)

Kennis vraagt mij ofdeze pc iets voor haar is.
ter info: Kantoor-toepassingen en wat werken met digitale foto's. Geen hoge eisen. Wel 17"TFT scherm.(wat volgens mij hier niet bij zit....)
Budget is plm 700 euro.

Deze moet 699 kosten, met 1 jaar garantie en incl XP geinstalleerd.

Wat denken jullie er van, of heb je een ander advies of alternatief om door te geven?

- Processor: Intel Pentium4 3.0Ghz 800FSB 1MB
- Moederbord: ASRock P4V88 VIA PT880 (Sound, LAN, SATA, DualChannel)
- Geheugen: 512 MB DDR PC3200 (PC400)
- Harde schijf: 40GB Maxtor UDMA133 7200rpm
- Kast: Midi ATX Microtech Domino Black
- DVD: 16x48 Speed LG Black
- Videokaart: Gigabyte ATI Radeon 9600 SE 128MB Tv-out
- Geluid: Onboard Sound 5.1
- Netwerkkaart: Onboard
- USB: 6x achterzijde + 2x front
- Diskettestation: Mitsumi Black 1,44MB
- Toetsenbord / Muis: Canyon Wireless Desktop Optical Silver/Black+ Speakers Silver
- Monitor: Relisys CRT17 TE770 BLACK

Dat is helemaal niet een gek systeem hoor, voor die prijs.
Lijkt me een goede keuze. :)

Beetje kleine harde schijf, verder wel okee, zorg wel dat er 2x256MB RAM in zit en niet 1x512, ivm je dual channel :)

OK, da's mooi!!! Ik geef het door.

Maar nou zag ik zelf intussen deze (zie de bijlage) staan, die voor 650,- te koop is. Zit dus voor dat geld wèl een tft-scherm bij.

Welke doet ze het beste aan, ook gezien wat ermee gedaan gaat worden.

Laatst bewerkt:
Ik zou gaan voor het systeem uit je bijlage.

1*wel een TFT scherm
2*mooie grote harde schijf
3*DVD brander(handig om je foto's weg te schrijven)

Iets minder is de onboard video chip(maar genoeg voor office en foto bewerkingen)

in de eerste zit ook een brander:) en ik kan mij best inbeelden dat iemand niet zoveel ruimte nodig heeft(ikzelf gebruik ook maar 25 giga van mijn 80:) en der staan een 9-tal grote spellen op(16 gigabyte in totaal) een muziekje of 1000, paar honderd foto's en kleine filmpjes, maar meer heb je eiglijk niet nodig hoor als je je pc maar goed onderhoudt) feit is natuurlijk wel dat bij die ander een tft-scherm zit en dat die natuurlijk 50 euro goedkoper is, maar bij die eerste zit wel een snellere cpu en voor foto's te bewerken heb je tog wel een redelijke cpu nodig vind ik. ook zit er een betere videokaart in de eerste: ik zou gaan voor de eerste als je niet veel harde schijf ruimte nodig hebt(je kan altijd nog een kijken om een tft-scherm bij te kopen, je komt dan wel iets duurder uit)

Ik heb haar jullie info voorgelegd. Ze heeft de pc uit de bijlage gekocht. Doorslag gaf het TFT/scherm, videokaart was minder belangrijk omdat er toch geen spellen op gespeeld worden. Grote harde schijf was, met oog op toekomstig dig. filmen, voor haar een leuke exrtra, zoals ook de cardreader erin. Wel even opgelet dat er 2x256Mb in zat.

Bedankt voor jullie advies-uitleg.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan