Advies besturingssysteem Windows

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ho, XP-Mode is iets anders dan de compatibiliteitsmode.

XPM is een volledige XPSP3 Virtual PC die op een 7 machine draait.
Compatibiliteitsmode is de manier om 7 zoveelmogelijk als een andere windows versie te laten reageren/functioneren bij een specifieke applicatie

Juist jij snapt hem. Dit werkt perfect hoor! Mijn driver voor mijn verouderde soundcard werkte niet onder vista... Werkt nu onder windows 7 wel...

Waarom is de XP-mode dan uitgevonden en hoe kom je erbij dat de compatibiliteits modus uitgeschakeld gaat worden?

verkoopstunt natuurlijk, t was op t nieuws laatst... zal ook wel iets op internet staan, zal wel ff opzoeken.

verkoopstunt natuurlijk, t was op t nieuws laatst... zal ook wel iets op internet staan, zal wel ff opzoeken.

XPmode is dus een virtuele machine, die worden niet uitgezet.
Compatibiliteitsmode is een systeem wat er al inzit sinds XP dus die word er ook niet uitgehaald.

Ontopic Resume:

Windows 7 is een erg goed systeem voor jou machine. En zal naar alle waarschijnlijkheid alle hardware correct ondersteunen
Het is natuurlijk een erg nieuw systeem en daardoor kan het zijn dat niet alles zo loopt als jij zou willlen. Bijvoorbeeld Games en dergelijke Kunnen (ik ben ze nog niet tegen gekomen) eventueel wat problemen geven.

Mocht je toch op Super veilig willen spelen zou je nog op XP kunnen vertrouwen maar let wel dat de ondersteuning daarvan voor thuisgebruikers steeds minder word en op een gegeven moment helemaal weg valt. Dan zul je alsnog over moeten naar Windows 7

De vraag of je een 32bits besturingssysteem of de 64bits variant gaat gebruiken is in jou geval helemaal aan jou.
Doe je veel met multimedia kun je op een 64bits systeem nog wat haken en ogen tegen komen voor de codecs en dergelijke. Aangezien je "maar" 2GB geheugen hebt is de noodzaak om 64 bits te gebruiken niet heel hoog. dus daarvoor zou ik ook een 32 bits installeren.
Mocht je nu al aan een geheugen uitbreiding naar 4 gb denken stap dan meteen over naar 64 bits OS omdat je dan echt de volledige 4 GB kan gebruiken

Laatst bewerkt:
Mooi verhaal btw, gister een PC bij de mediamarkt 12GB geheugen op een vista 32-bits...

Hoe bedoel je ik ben toch niet gek xD

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan