Advies bij aankoop laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

fredaster

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 jun 2007
Hallo ik zou graag een nieuwe laptop aanschaffen. Graag wil ik wat advies. Ik wil graag een Sony. Waarvoor moet die dienen? Schoolwerk (Verslagje schrijven, tekenprogramma Inventor, Powerpoint presentaties, ...), Fotografie (Photoshop), Internet en emailgebruik en dan nog monteren van video filmkes. Vooral dat laaste mag niet al schokkend verlopen. Die programma's die ik hier opnoem heb ik allemaal liggen. Wel zou ik liever geen Vista als besturingssysteem hebben. En hij moet in staat zijn DVD+R DL schrijven. Mijn budget 1000 euro.

Persoonlijk heb ik goede ervaringen, qua prijs kwaliteit verhouding, met Acer.
Met jou budget moet je met deze wel uit de "voeten" kunnen.
Alleen zit er wel Vista op. Maar ik denk dat als je een nieuwe Laptop koopt je meestal Vista krijgt.
Groet,
Jan.

Laatst bewerkt:
Acer is naar mijn mening ook qua prijs/prestatie het beste merk op dit moment.

Toshiba gebruikt nog steeds langsame harde schijven (4200 toeren)
En HP(Compaq) heeft langsaame processoren met een hoge prijs.(1,6 Ghz.)

En HP(Compaq) heeft langsaame processoren met een hoge prijs.(1,6 Ghz.)

Voorbeeld? Welk type processor is het?

Wat ik zo in dit topic lees over Acer is het niet zo'n best merk.

Maar ja, ik kan zelf niet oordelen. Immers ik ben zelf in het bezit van een andere merk laptop.

En heeft er iemand iets uit de Sony Vaio reeks die hij me kan aanbevelen?

Hai,

Ja, ik heb sinds vorige week de nieuwe VGN FZ11E gekocht.
Adobe zit er standaard op (hoewel ik wel een registreer probleem heb, niets bijzonders waarschijnlijk, maar wel lastig!)

Super mooi beeld, heb er alleen wel 2 gb in laten zetten ipv van 1 gb zodat alles wat vlotter draait..je kan branden, films kijken, alles erop en eraan!

Toetsenbord typt heerlijk..de batterij gaat bij alleen niet al te lang mee...hooguit 1.5 uur maar zeker niet langer!

En ik vind 'm vrij warm worden..aan de onderkant, verder is hij muisstil..:thumb:

Ik raad 'm ook zeer aan!
Draadloos internet werkt ook super..:thumb:

de batterij gaat bij alleen niet al te lang mee...hooguit 1.5 uur maar zeker niet langer!
Onder welke omstandigheden? Bluetooth + WIFI aan/uit? Helderheid op hoog/laag? Veel/weinig gebruikt?

Bij sony ga je wat jij vraagt niet vinden voor minder dan €1000, dan zou ik voor acer of HP gaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan