Hans de Hartog
Nieuwe gebruiker
- Lid geworden
- 9 feb 2010
Hallo,
Ik ben Hans, nieuw op dit forum. Ik heb niet zoveel verstand van computers dus ik hoop dat een van jullie mij zou kunnen helpen.
Ik ben bezig met mijn eindscriptie. Nu heb ik alleen een Asus Eee laptop tot mijn beschikking. Erg handig voor mee naar school te nemen of in de trein maar na een paar uur word of excel doen mijn ogen pijn en ook mijn tiephouding is niet optimaal.
Daarom ben ik op zoek naar een nieuwe PC. Dit keer wil ik graag een Desktop pc.
Ik ben me gisteren en vandaag gaan orienteren en heb verschillende winkels bezocht:
- Computerland
- Paradigit
- Dynabyte
- Mycom
- Vobis
- Dixons
- It's
- Scheer en foppen
- Mediamarkt (Utrecht)
Wat zijn er veel winkels die computers verkopen in Nijmegen. Ik als leek weet echt niet waar en welke PC ik nu aan moet schaffen.
Gegevens:
Budget: 800-900 euro
Doel: 3 jaar kunnen genieten van mijn nieuwe desktop. Ik wil ermee internetten, fotos en films bekijken, fotos bewerken en voor de ontspanning af en toe een spel spelen.
Hoe belangrijk is stilte: Stiller heeft de voorkeur
Assemblage: Ik heb niet de kennis om zelf een PC in elkaar te zetten
Opties: Is het mogelijk om draadloos te werken op een desktop of kan dit alleen met een laptop
Besturingssysteem: Al in bezit
Software: Al in bezit
Randapparatuur: Ik zou graag voor het budget ook een toetsenbord, muis en beeldscherm willen hebben
Mijn vragen
- Zouden jullie de pc in een winkel of online kopen?
- Zou iemand een pc online kunnen samenstellen en dan kunnen uitleggen waarom voor een bepaalde configuratie gekozen is?
- Vergelijking tussen twee systemen:
Paradigit:
Packard Bell
IXtreme i7635
intel core i7 860 processor
6 gb geheugen
1000 gb harddisk
nvidia geforce GT 220 1 gb
HDMI
Windows 7 home edition
Prijs 799 (ex monitor)
Computerland:
Advanced power stealth
4 gb geheugen
1,5 TB harddisk
nvidia geforce GTS250 512 mb
Prijs 788 (ex monitor)
Welke zouden jullie adviseren?
Paradigit heeft ook nog de Enforcer E751. Deze heeft een (langzamere?) processor i5. Toch is de prijs hetzelfde. (komt op mij over als: Packard bell is sneller maar enforcer is beter merk..?
Zouden jullie het budget opschroeven naar 800-900 ex monitor? (Ik kan waarschijnlijk geen vrij krijgen voor carnaval...dus daarmee spaar ik geld uit)
Alvast bedankt voor jullie moeite,
Groeten Hans
Ik ben Hans, nieuw op dit forum. Ik heb niet zoveel verstand van computers dus ik hoop dat een van jullie mij zou kunnen helpen.
Ik ben bezig met mijn eindscriptie. Nu heb ik alleen een Asus Eee laptop tot mijn beschikking. Erg handig voor mee naar school te nemen of in de trein maar na een paar uur word of excel doen mijn ogen pijn en ook mijn tiephouding is niet optimaal.
Daarom ben ik op zoek naar een nieuwe PC. Dit keer wil ik graag een Desktop pc.
Ik ben me gisteren en vandaag gaan orienteren en heb verschillende winkels bezocht:
- Computerland
- Paradigit
- Dynabyte
- Mycom
- Vobis
- Dixons
- It's
- Scheer en foppen
- Mediamarkt (Utrecht)
Wat zijn er veel winkels die computers verkopen in Nijmegen. Ik als leek weet echt niet waar en welke PC ik nu aan moet schaffen.
Gegevens:
Budget: 800-900 euro
Doel: 3 jaar kunnen genieten van mijn nieuwe desktop. Ik wil ermee internetten, fotos en films bekijken, fotos bewerken en voor de ontspanning af en toe een spel spelen.
Hoe belangrijk is stilte: Stiller heeft de voorkeur
Assemblage: Ik heb niet de kennis om zelf een PC in elkaar te zetten
Opties: Is het mogelijk om draadloos te werken op een desktop of kan dit alleen met een laptop
Besturingssysteem: Al in bezit
Software: Al in bezit
Randapparatuur: Ik zou graag voor het budget ook een toetsenbord, muis en beeldscherm willen hebben
Mijn vragen
- Zouden jullie de pc in een winkel of online kopen?
- Zou iemand een pc online kunnen samenstellen en dan kunnen uitleggen waarom voor een bepaalde configuratie gekozen is?
- Vergelijking tussen twee systemen:
Paradigit:
Packard Bell
IXtreme i7635
6 gb geheugen
1000 gb harddisk
nvidia geforce GT 220 1 gb
HDMI
Windows 7 home edition
Prijs 799 (ex monitor)
Computerland:
Advanced power stealth
4 gb geheugen
1,5 TB harddisk
nvidia geforce GTS250 512 mb
Prijs 788 (ex monitor)
Welke zouden jullie adviseren?
Paradigit heeft ook nog de Enforcer E751. Deze heeft een (langzamere?) processor i5. Toch is de prijs hetzelfde. (komt op mij over als: Packard bell is sneller maar enforcer is beter merk..?
Zouden jullie het budget opschroeven naar 800-900 ex monitor? (Ik kan waarschijnlijk geen vrij krijgen voor carnaval...dus daarmee spaar ik geld uit)
Alvast bedankt voor jullie moeite,
Groeten Hans