Advies bij aanschaf laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

koos33

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 mei 2007
Na lang zoeken heb ik eindelijk een laptop gevonden met een goede prijs / kwaliteits verhouding. Het gaat om de HP dv6361EU. Hij is het goedkoopste bij Chear: 909 Euro.
HP is een betrouwbaar merk qua laptops. Ik denk dat ik met deze laptop wel een tijdje vooruit kan. Ik vraag me af of er nog betere alternatieven voor handen zijn? Ik wil eigenlijk niet meer dan 900 euro uitgeven, dus liever geen hogere bedragen. Zijn er veel nadelen aan het shared videogeheugen?

Voor dat bedrag krijg ik een laptop met deze specificaties:

Merk processor: AMD
Type processor: Turion 64 X2 TL-56
Kloksnelheid: 1.8 GHz
Cachegeheugen: 512 KB + 512 KB
Bustechnologie: 1600 MHz
Intern geheugen: 2048 MB
Harde schijf: 160 GB
CD/DVD (RW): double layer DVD
Grafische kaart: nVidia GeForce Go 7200
Grafisch geheugen: 256 MB
Shared videogeheugen: ja
Modem: 56k6 V.92
IEEE 1394: ja
Netwerkkaart: ja
USB-poorten: 3x USB 2.0
TV-out: ja
Touchpad: ja
Accu: Li-ion
PCMCIA: ExpressCard/54
Schermformaat: 15.4 inch
Widescreen scherm: ja
Besturingssysteem: Win Vista Home Premium
IRDA: nee
WiFi: 802.11g
Garantie: pick-up & return
Garantieduur: 12 maanden
Bluetooth: nee
Ingebouwde webcam: ja
Nummeriek toetsenbord: nee
Geheugenkaartlezer: ja

Meer info is te vinden op de onderstaande link:
http://www.chear.nl/Chear_Computers...rs&utm_source=Tweakers&utm_medium=productfeed

Ik hoop dat iemand mij kan helpen!

Vind het allemaal erg persoonlijk om daar nu een advies over te geven, zou gaan voor een Core 2 Duo en niet voor shared geheugen, maar daar ontkom je bijna niet aan, je kunt ze hier allemaal met elkaar vergelijken in je prijsklasse.

Het is idd erg moeilijk om in deze prijsklasse, zonder sharded geheugen en dual core te regelen. Ik vraag me alleen of of de prijs/kwaliteits verhouding in orde is.

Bij HP, Asus en diverse andere merken, uitgezonderd Acer, maar dat is meer een kwaliteitsprobleem, zullen ze aardig tegen elkaar opgewassen zijn, de concurentie is behoorlijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan