advies bij keuze laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

yisuru

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2009
Berichten
1
Ik ben op zoek naar een laptop die geschikt is voor school.(HBO)
Ik twijfel zelf tussen de Asus n10J, Asus n20a en de samsung nc20. (andere suggesties zijn ook welkom).

- De laptop moet een lange batterijtijd hebben (5+ uur)
- Ook moet er een zo nu en dan een spel op gespeeld kunnen worden (niet het nieuwste
van het nieuwste, gewoon tijdverdrijf).
- Prijs niet al te hoog (€1000 is echt het maximum)

Asus n10j: een hele mooie laptop met goede specificaties voor zijn klasse, maar het scherm is een beetje klein en de processor is een beetje traag. Prijs is vrij hoog als je hem vergelijkt met andere netbooks, maar dan zijn de specificaties een stuk slechter.

Asus n20a: is net als de n10j een mooie laptop, met redelijke specificaties, alleen heeft deze geen grafische kaart (nc10j wel), maar een onboard. En de batterijtijd valt een beetje tegen volgens verschillende forums (volgens asus zou 12 uur gehaald kunnen worden, maar de meeste mensen halen meestal rond de 3 à 4 uur). ik vind het 12 inch scherm precies goed. Niet te groot niet te klein. Groot nadeel: prijs

Samsung nc20: 12 inch scherm, alleen valt de batterijtijd tegen (deels vanwege het niet gebruiken van een atom processor) (iets meer dan 2 uur).

Ik zou graag wat willen over welke laptop ik het beste zou kunnen kiezen.
Suggesties voor andere laptops die aan de eisen voldoen zijn natuurlijk welkom.

Alvast bedankt
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zelf ook heel lang getwijfeld, omdat ik ook een hbo opleiding ga doen. Na lang zoeken en twijfelen heb ik toch de Samsung NC 20 genomen, vanwege het 12 inch scherm.
Een hele fijn laptop, op de batterij kan ik ongeveer 4-5 uur op werken.

Ik heb eerst getwijfeld aan een 10 inch omdat het toch makkelijker meenemen is, maar na het proberen bij een vriend van een 10 inch laptop ben ik er toch op afgeknapt. Het is allemaal net iets te klein, en veel programma's hebben een resolutie nodig van 1024x800 en een 10 inch laptop is 1024x700 oid. Daarom kan je nog wel is problemen krijgen met het installeren van software.

Als je budget 1000 euro is maximaal is de Samsung Q210-AS01NL ook nog een optie, hele dikke laptop die wel wat aankan en 13 inch scherm. http://www.alternate.nl/html/product/Notebooks_Intel(R)/Samsung/Q210-AS01NL/-1072650/?tn=HARDWARE&l1=Notebooks&l2=Samsung

Veel succes ermee! Als er vragen zijn hoor ik het wel

groeten Johan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan