advies bij keuze nieuwe pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

midfieldgeneral

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2002
Hallo,

Voor het werk heb ik een nieuwe pc nodig.
Deze gebruik ik voornamelijk voor officebewerkingen en boekhouden.
Ik gebruik voornamelijk volgende programma's:
Word => voor administratie
Excel => voor prijsberekening en calculatie van hoeveelheid materialen
Acces => gewoon voor databasetoepassingen

Verder gebruik ik ook het boekhoudprogramma Expert M plus van kluwer software.

Ik heb bij drie winkels prijs gevraagd en heb onderstaande offertes gekregen. Wat zouden jullie verkiezen, wetende dat deze computer louter voor professionele toepassingen gebruikt wordt en dat wij binnen 2 jaar geen compleet nieuwe computer willen kopen wegens hopeloos verouderd.

Leverancier 1
Systeem1

Systeem 2

Leverancier 2

HP DC5850 AMDX2 5200+ 250Gb 2Gb DVD±RW VBus/XPP/W7Pro
(wss al een verouderd systeem aangezien ik hier niet direct iets over terugvind op google)
Voor dit systeem rekent men wel een prijs van 486 euro, wat beduidend lager is dan hierboven.

Leverancier 3
Systeem

Dank bij voorbaat,

Alexander

Laatst bewerkt:
Systeem 1
Hier staat erg raar aangegeven, of eigenlijk gewoon niet wat er de specificaties precies zijn. Er staat wel wat mogelijk is maar niet wat er inzit. Beetje raar..

Systeem 2
Met deze computer zul je makkelijk slagen voor alle kantoorwerkzaamheden. Jammer dan weer dat ze Windows 7 32bit erbij doen terwijl het systeem 4096mb aan werkgeheugen heeft.

Systeem 3
Zeker verouderd.

Systeem 4
Goed dat deze computer wel Windows 7 64bit leverd. Alleen zou ik wel gaan voor een i7 processor als dat maar twee tientjes scheelt (systeem 2)

Ik denk dat er voor die prijs een betere pc te halen valt voor kantoorgebruik. Is het budget 650?

Systeem 1
Hier staat erg raar aangegeven, of eigenlijk gewoon niet wat er de specificaties precies zijn. Er staat wel wat mogelijk is maar niet wat er inzit. Beetje raar..

Systeem 2
Met deze computer zul je makkelijk slagen voor alle kantoorwerkzaamheden. Jammer dan weer dat ze Windows 7 32bit erbij doen terwijl het systeem 4096mb aan werkgeheugen heeft.

Systeem 3
Zeker verouderd.

Systeem 4
Goed dat deze computer wel Windows 7 64bit leverd. Alleen zou ik wel gaan voor een i7 processor als dat maar twee tientjes scheelt (systeem 2)

Ik denk dat er voor die prijs een betere pc te halen valt voor kantoorgebruik. Is het budget 650?

In feite is er niet echt een budget vooropgesteld. Enigste voorwaarde is dat hij de omschreven taken zonder problemen kan uitvoeren, rekeninghoudende met het feit dat dit systeem na een tweetal jaar niet hopeloos verouderd is.
Trouwens, misschien handig om te weten, maar ben Belg. Dacht dat het algemeen geweten is dat computers hier duurder zijn dan in Nederland.;)

Wat is het voordeel van die i7-processor?

De i7 processor is momenteel het nieuwste dat er te krijgen is. Maar kweet niet of jij dit nodig zult hebben want je doet niets aan gamen of multitasking. Ik zou zeggen dat het zonde is van het geld. Ik zou hier eens kijken:

www.computergalaxy.nl/aanbiedingen. Zit zat leuks tussen voor wat jij met je systeem wilt.

Denk dat je dit bedoelde?

Dit systeem is goed genoeg voor de gewenste kantoorpraktijken. En dat voor 300 euro. Als je toch iets snellers wilt zou je even het 'aanbiedingen' rijtje door kunnen lopen.

Gamek1ng, bedankt voor het verbeteren. Deze site bedoel ik inderdaad. Zo zie je ook dat je voor ruim de helft minder een pc voor jou gebruik ook optimaal kan zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan