Advies / controle van "netwerk" opstelling.

• Onderwerp starter Onderwerp starter jksr
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jksr

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2008
Hallo beste lezers,

Vorige week is er bij ons, door KPN, een nieuwe Experia Box v10 H269A geplaatst.
Dit omdat we de oude (adsl) kabelverbinding moesten verlaten en nu op de glasvezel zitten.

Heb de 2 modem/routers, die ik nog van de vorige opstelling had, weer aangesloten op de Experiabox en Wifi en PC (LAN) werken weer goed.
(oude opstelling kon niet meer, dit ivm de vaste locatie van de Experiabox en mijn PC (LAN), nieuwe kabels leggen is niet mogelijk)

Ik heb met de nieuwe opstelling de volgende wifi/modem/routers gebruikt:

1. Experia Box v10 H269A (aangesloten op het glasvezelkastje)
2. Netgear WNR1000 v3. (aangesloten op de LAN1 van de Experiabox, hier zit ook mijn PC (LAN)op)
3. Sitecom WLR-3000 V2 001 (aangesloten op de LAN2 van de Experiabox)

* We hebben geen "eigen Netwerk" nodig! (delen van printers en/of bestanden is niet nodig.
* Op elk modem/router heeft het SSID netwerk dezelfde naam en wachtwoord (werkt goed)

Ik kan, via mijn PC (LAN), de instellingen van de (1)Experiabox en de (2)Netgear wijzigen via de internetbrowser.

Het enige wat niet lukt is om via mijn PC (LAN) en internetbrowser de instellingen van de (3)Sitecom WLR-3000 V2 001 aan te passen.
Op zich geen probleem omdat alles nu goed werkt, wil ik iets wijzigen moet ik hem even rechtstreeks aan mijn PC koppelen.
Ik heb begrepen dat ik dit eventueel kan oplossen door van de (3)Sitecom een acces-point te maken??

Ik heb geen kaas gegeten van deze materie maar heb e.e.a. op internet kunnen vinden.
Die info op internet gaat dan over het plaatsen van 2 extra modem/routers achter elkaar (doorlussen vanuit LAN1 van de Experiabox)

Mijn opstelling, 2 modem/routers naast elkaar, kom ik niet tegen ((2) Netgear op LAN1 en (3)Sitecom op LAN2 van de Experisbox)

Op de tekening staat onze huidige situatie aangegeven.

Nu zou ik graag advies/antwoord willen hebben van iemand die hier wel kaas van heeft gegeten.

Is de opstelling goed en goed aangesloten?
Heeft het veel meerwaarde om van de (3)Sitecom alsnog een Acces-point te maken?

Vast bedankt voor het meedenken en advies.

Opstelling routers.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan