Advies draadloos internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sofie28

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 okt 2008
Ik wil draadloos internet voor boven op de slaapkamers

Er zijn totaal drie pc's. Eentje beneden en twee boven. Is het mogelijk dat die van beneden vast internet blijft houden en de andere twee draadloos? En zoja hoe gaat dat in zijn werk, wat kan ik het beste aanschaffen?

Mvg,
Sofie

Dat hangt een beetje af van wat voor internetabonnement je hebt. Als je alleen een modem van je provider hebt gekregen, dat kun je daar een draadloze router aanhangen. Heb je een modem/router gekregen, dan moet je even kijken of deze ook draadloos kan werken.

In het eerste geval:
Koop een draadloze router (voorbeeld) en sluit het modem hierop aan. De pc met vaste aansluiting kan hierop en de pc's voor boven kunnen draadloos verbinding maken.

in het tweede geval:
zitten er antennes op? Zo niet, bel je provider en vraag of je een draadloze variant kan krijgen. Het is evt ook mogelijk om de hierboven genoemde draadloze router op de niet-draadloze router van je provider aan te sluiten.

Bedankt voor je antwoord.

Ik zit bij Ziggo en heb alleen een modem. Dus als ik goed gelezen heb kan ik bv. de draadloze router kopen, en koppelen aan de modem. Moet ik nog draadloze internetkaart ofzo iets kopen?

Mvg,
Sofie

Ja, als je alleen een modem hebt kun je zo'n router kopen. Er gaat dan een netwerkkabel van de modem naar de WAN-poort van de router. Op de router zitten weer 4 poorten om vaste pc's op aan te sluiten en natuurlijk de antenne's voor draadloze toegang.

De pc's boven moeten inderdaad uitgerust zijn met een draadloze netwerkkaart (voorbeeld).

Let wel even op de afstand tussen router en pc's. Afhankelijk van hoe je huis is opgebouwd (veel beton?) kan het signaalproblemen opleveren als je de router en de pc te ver uit elkaar zet. Als de pc's (boven) min of meer recht boven de router (beneden) zitten, zou je geen probleem moeten hebben. Maar staat de router aan de andere kant van het huis en heb je moeilijk-doordringbare plafonds/muren, dan zou het lastig kunnen worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan