Advies draadloze router voor school

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bazzz

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2004
Dag,

Ik ben ict-er en daarbij ook automatisch systeembeheerder op een basisschool. Wij hebben een bekabeld netwerk tot nu toe. Ik wil graag 1 tot 2 draadloze access points plaatsen om dus ook met de laptops overal contact met internet en de server te hebben.

Er is veel keuze, maar wat is nu een verstandige keuze? Moet je juist wel of niet een access piont kopen met veel mogelijkheden? Ik bedoel vanaf thuis is de server ook te bereiken, dus dat soort mogelijkheden hoeft naar mijn weten dus niet via de draadloze access point te kunnen.

Dag,

Ik ben ict-er en daarbij ook automatisch systeembeheerder op een basisschool. Wij hebben een bekabeld netwerk tot nu toe. Ik wil graag 1 tot 2 draadloze access points plaatsen om dus ook met de laptops overal contact met internet en de server te hebben.

Er is veel keuze, maar wat is nu een verstandige keuze? Moet je juist wel of niet een access piont kopen met veel mogelijkheden? Ik bedoel vanaf thuis is de server ook te bereiken, dus dat soort mogelijkheden hoeft naar mijn weten dus niet via de draadloze access point te kunnen.

je zou linksys kunnen overwegen, eenvoudig te installeren en te beveiligen en voldoende opties aanwezig.

In geval van een Linksys, neem de WRT54GL.
Met third party software een legio aan mogelijkheden om het netwerk te beheren.

Beste heren,

Vriendelijk bedankt voor jullie advies.

Jullie adviseren dus een niet te dure 'g' router als ik het kort samenvat.
Begrijp ik daarbij ook dat jullie een router die het 'n' standaard heeft nog niet adviseren?
Die zie ik nl. steeds meer opkomen. Wat is in mijn geval (dus voor een basisschool) de reden om nog voor een router te kiezen die het 'g' standaard gebruikt?

je zou een n router kunnen kiezen met ondersteuning voor g netwerken, als de prijs niet teveel scheelt kan je dat rustig doen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan