Advies draadloze router

Status
Niet open voor verdere reacties.

homer73

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2010
Ik ben op zoek naar in nieuwe draadloze router.
Maar zie door de bomen het bos niet meer.
Zag de Icidu 300N voor €25,=
en een Sitecom WLR-4000 300Mbit voor 75,=
en Netgear wndr3700 300Mbit voor €90,=

Maar geen idee waar ik op moet letten.
Ik heb een PC, Laptop en Printer(draadloos) op zolder staan, 1 laptob beneden en smartphone.

graag advies!

Gr,
homer

Wat zijn je eisen qua stabiliteit, zender sterkte en extra opties.

De WNDR3700 levert: 2 aparte kanalen 2.4ghz wifi en 5Ghz wifi. Bovendien wordt er de mogelijkheid geboden om tegelijkertijd een "gast netwerk" te hebben waar je mensen op in kunt laten loggen als ze te gast zijn zonder je eigen verkeer te verstoren.

De sitecom levert slechts 1 kanaal (2.4 ghz) + een aantal features die de WNDR ook levert.

De icudu heeft slechts 100mbit lan verbindingen, en heeft weinig features, maar doet zijn werk redeljk goed.

Indien je internet <80 mbit/s en je weinig van device naar device wil transporteren is de icidu een mogelijkheid. Ik ben echter niet bekend met de stabiliteit/qualiteit van deze router.

Indien je hoge snelheid hebt of behoefte met zo een groot mogelijke snelheid tussen apparaten zou ik de wndr nemen. voor het kleine verschil in geld is de feature set van de WNDR veel beter dan de sitecom

Dank voor je uitgebreide reactie wampier!
Mijn eisen zijn niet zo hoog. Stabiliteit vind ik belangrijk en ik moet op zolder kunnen geen problemen ondervinden met het bereik aangezien hier de printer staat.
Momenteel heb ik ook een ICIDU. De 11g deed het prima, maar ondervindt soms uitval en slecht bereik boven. De 110mbit zou voldoende moeten zijn aangezien ik 40mbit download heb(nl. van Ziggo). Gezien de prijs lijkt me de icidu aantrekkelijk. ook mede door deze review: http://tweakers.net/pricewatch/268160/icidu-wireless-router-300n.html#tab:reviews

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan