advies geheugen kopen

Status
Niet open voor verdere reacties.

tryer

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2003
Ik wil even wat advies voor het kopen van geheugenmodules. Ben bezig een computer samen te stellen. Bij het kopen van geheugenmodules DDR2 worden de PC waarden...(bijv. PC4200) gegeven. Mijn moederbord kan PC2 6400 aan. Bij hogere PC-waarden gaan ook de zgn CAS-waarden omhoog. Ik wil 1000MB plaatsen. Heb een moederbord met AM2 socket.Ga een Athlon64 x2 processor kopen. Nu dus nog het geheugen. Wie kan me wat advies geven ?? Moet ik er 2 x 512 mb of 1x 1024 mb plaatsen ????

Ik ben inmiddels wat verder: Ik heb een Asus M2NPV-VM moederbord. Nu heb ik de handleiding van dat moederbord gelezen. Ze geven er een QVL lijst (Qualified Vendors Lists) op. Ik heb gelezen dat sommige merken geheugenmodules niet goed samenwerken met bepaalde borden, ook al hebben ze de goede waarden. In de handleiding staat: visit the ASUS website for the latest DDR2 800/667 MHz QVL. Ik kan geen QVL vinden op de website. Mijn oog is nu gevallen op Kingston KVR667D2N5K2/1G, 1024 MB, DDR2, PC5300, 667 MHz, 2 x. Heeft wel de goede waarden. Deze staat niet in de vendorslist van de gebruiksaanwijzing. Kan ik deze kopen ? Hoe kom ik aan een vendorslist van dat bord ?
Wie helpt ??

bedankt Crash voor het zoeken, jammer dat de meesten die ook compatible zijn er niet in staan. De lijst is heel beperkt. Inmiddels is het opgelost: op de website van Kingston kun je het Merk en typenr. invoeren van je mobo, waarna er een hele rij geschikte geheugenmodules te voorschijn komen, die zijn getest en waarvoor ze garantie geven dat deze ervoor geschikt is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan