advies, geluidskaart icm speakers midden en hoge segment

Status
Niet open voor verdere reacties.

dubber

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2002
als intel de prijzen gaat verlagen over 2 maanden wil ik een nieuwe pc aan gaan schaffen.
aangezien ik qua audio wel een beetje verwend ben in de auto en thuis stel ik voor de pc ook iets hogere eisen dan normaal.
maar hoe goed zijn de onboard geluids diensten tov een losse kaart?
of anders gezegd welke kaart moet ik kopen die beter is dan een nieuwe onboard geluidschip?
verder zou het handig zijn als er een aansluiting bij zit die ik in een losse 5.25 bay kan plaatsen zoals ik die al eens gezien heb van creative.

dan over de speakers,
ik weet dat het heel persoonlijk is, maar ik zoek dan een 5.1 of 7.1 setje met redelijk formaat mids en bas.
dus geen smalle modieuze speakers die alleen maar tweeters bevatten waar totaal geen mid uit kan komen.
wie heeft er tips?

Ik zou persoonlijk eerst de kwaliteit even afwachten van de onboard, alvorens een nieuwe kaart te kopen.
De kwaliteit is de afgelopen jaren fors vooruit gegaan, het kan best zo zijn dat je tevreden bent met onboard op jouw moederbord.

De kwaliteit van mijn geluid hier met de onboard card is super dus eigenlijk hoef je idd geen nieuwe kaart te kopen, doe jij iets professioneels met je pc op het gebied van muziek?

neehoor, geen professionele dingen,
met spellen wil ik een leuk effect, en met muziek luisteren tijdens het surfen wil ik een mooi stukje muziek.

volgende optie lijkt mij een mooie combinatie, wat vinden jullie ervan???

creative gigaworks speakerset
creative soundblaster x-fi platinum of fatal1ty.

Laatst bewerkt:
Dat is idd een hele mooie combinatie ja :shocked: :shocked:

Die boxenset is super, je hoeft nu alleen nog maar te kijken of jouw geluidskaart dat ondersteunt anders kan je alsnog de geluidskaart kopen die je aangaf.
Dit is eigenlijk een puur financieele kwestie, als dat geen probleem is zou ik ervoor gaan en anders zou ik de geluidskaart achterwege laten

hallo
inmiddels heb ik een creative soundblaster x-fi platinum kaartje, met extra bay en ab.
(ab heb ik niet nodig maar goed).
is het volgende setje speakers iets?
altec lansing ada995.
is ook thx gecertificeerd en heeft
2 weg mini,s met 3 inch mid en 1,25 inch tweet.
2 x 17 cm subje.
zie hier de specs:
http://support.dell.com/support/edocs/acc/ada995/specs.htm
staat wel dell op maar lijkt me niet z'n probleem.
IMG0006323.jpg

xccrr43005.JPG

Altec Lansing staat bekend om hun goede pc speaker setjes. Ik heb zelf al jaren een 2.1 setje van hun in gebruik.(Altec Lansing ACS340)

ook weer besteld.
nu nog een coolermaster opsnorren en dan na de zomer de rest waarbij het handiger is als het op het laatste moment aangeschaft wordt, mbt nieuwe producten en prijsdalingen.

inmiddels speelt de set al een paar weken zonder problemen,
echt een top combinatie, mooi heldere hogere tonen, duidelijke stemmen gebied.
enig minpuntje (wat ik ook wel verwachte) is dat de sub niet zo heel laag gaat maar meer op de 40 to 80 hz veel output heeft.
voor spellen ed is dit ideaal natuurlijk, voor sommige muzieksoorten is dat wat minder.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan