advies gevaagd: wel of niet office 2013 kopen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

htil

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 sep 2009
Berichten
2.256
is de nieuwe versie echt zoveel beter of biedt deze meer mogelijkheden? wie geeft mij advies?
 
Doe je echt veel meer dan alleen maar af en toe een briefje schrijven en een spreadsheetje maken? Dan kun je zeker overwegen over te stappen, al was het maar in verband met updates. Maar als je maar een paar keer per jaar gebruikt maakt van Word of Excel zou ik nooit overstappen. Office 2003, 2007 of 2010 werken dan net zo goed. Sterker nog, als je alleen maar brieven schrijft is OpenOffice een goed alternatief.
 
ik doe er heel veel mee, maak complexe documenten met voetnoten en zo, werk ook veel met OneNote. kun je aangeven wat goede verbeteringen, aanvullingen zijn? je hoeft niet uitputtend te zijn...
 
De verbeteringen na office 2010 ken ik niet en ik weet niet welke versie je nu hebt.
 
Office 2013 is heel anders in mijn ogen, althans hoe het werkt, selecteren gaat 'smoother' het is meer gebaseerd op Windows 8

Hierbij een filmpje van de nieuwe features van Office 2013, aan de hand daarvan zou ik een beslissing maken.

http://www.youtube.com/watch?v=p8fCzfUvwak
 
heel instructief maar.... het gaat over Excel. en ik zoek info over Word.
dank voor je reactie overigens!
 
Bij 1 minuut begint hij over Excel, is dat niet wat je zoekt?
 
Oke ik meende dat deze sectie net nog binnen excel stond namelijk :)
 
Het forum is <Office Algemeen>. Excel heeft al genoeg pagina's voor zichzelf ;) Overigens heeft TS nog geen antwoord gegeven op de vraag welke versie hij nu gebruikt. En dat maakt voor een zinvol antwoord een behoorlijke smak uit.
 
ik weet niet wie TS. Maar ik gebruik Office 2010
 
TS staat voor TopicStarter, dat ben jij dus htil :)
 
Dus je wilt overgaan van Office 2010 naar Office 2013? Tenzij je hem voor een prikkie kan kopen (Surfnet bijvoorbeeld) lijkt mij dat zonde van het geld. Sla gerust een of twee versies over bij Microsof, want je krijgt er nauwelijks wat bijzonders bij. En bij datgene wat je wèl nieuw krijgt, is het maar de vraag of je er op zit te wachten. Als dat zo is, dan moet je het uiteraard doen.
 
waar moet ik kijken wat de verbeteringen cq veranderingen zijn? ik kan aanschaffen via surfnet dus voor het geld hoef ik het niet te laten!

maar meteen window8 erbij nemen? (nu 7)?
 
Hier even wat simpele verschillen tussen office 2010 en 2013

User interface: Office 2013 is much more tablet (touch and stylus) friendly. It’s also much cleaner: the UI is less cluttered and the chrome is gone. Besides making it easier on the eyes, this probably takes some load off of the graphics processors, making the app run faster on less powerful devices.

Word: Documents are saved to SkyDrive by default (assuming you’re online and signed in to your organizational account). When signed in to SkyDrive, the system remembers where you last were in the document.

Automatic Saving to SkyDrive: If you’re signed in to SkyDrive, the system saves documents to SkyDrive by default. This is true for Word, PowerPoint, OneNote, and Publisher.

bron: http://blogs.gartner.com/guy-creese/2012/07/17/office-2013-vs-2010/

Dus als ik het zo even snel bekijk is het voornaast verschil de 'cloud' of zoals microsoft het noemt de 'skydrive',
bestanden worden hiermee online op de servers van microsoft opgeslagen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan