Advies gevraagd aanschaf SSD

Status
Niet open voor verdere reacties.

dzjengiskhan

Gebruiker
Lid geworden
26 sep 2007
Hallo allemaal,

Ik zou graag jullie advies willen in de volgende situatie:

Op dit moment heb ik een 32GB SSD waar Win 7 op geïnstalleerd is.
Echter zit ik met een ruimte gebrek en denk ik erover een grotere SSD aan te schaffen.

Zelf zit ik te denken aan een 64GB, waarop ik mijn OS en standaard programma's op kwijt kan.
Een kanttekening: ik gebruik het Adobe pakket vrij veel (bijna dagelijks).
Heeft dit een bepaalde invloed op de prestaties van de schijf, afgezien van de ruimte die ingenomen word? (Levensduur, snelheid,..)
Wat ik eventueel ook zou kunnen doen is mijn huidige 32GB als scratch disk gebruiken voor Adobe.

Samenvattend:
1) 64GB SSD (OS, Adobe + scratch)
2) 64GB SSD (OS, Adobe) + 32GB SSD (scratch)

Wat lijkt jullie het beste?

als je heel veel gebruik maakt van CS, dan kan ik je eigenlijk beter veel RAM hebben, een RAMdisk maken en daar je scratchdisk op zetten, dat is nog veel sneller dan een SSD!

Maruhm, als je alleen je standaardprogramma's + windows op de SSD gaat zetten heb je net genoeg aan 64GB. Zet je er een paar spellen bij, dan moet je eigenlijk voor 128GB gaan, welke ook veel gunstiger geprijsd zijn.

Aanraders voor SSD's zijn de Crucial M4 en de Samsung 830. Zijn beide erg snelle en betrouwbare SSD's en zijn behoorlijk gelijkwaardig. De Samsung is momenteel het meest gunstig geprijsd van deze 2.

Dus wat dat betreft zou ik beter mijn RAM uibreiden? (momenteel 4GB).
En op een normale HHD mijn scratch files plaatsen?

Inderdaad, de 128GB variant bied misschien wel iets meer mogelijkheden ja..

Wat ik voorstelde was om je werkgeheugen uit te breiden naar bijvoorbeeld 16GB, een gedeelte daarvan gebruiken icm RAMdisk om daar je scratch files op te plaatsen. Ram is namelijk nog veel sneller dan een SSD!

Als je het geld daarvoor niet hebt zou ik zeggen neem gewoon een SSD en zet daar je scratch op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan