Advies gevraagd: Eerste stappen database voor wordpress

Status
Niet open voor verdere reacties.

pewie37

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2007
Beste formules ;)

Ik wil mijn eerste stappen gaan zetten om in DEZE website een database te maken. Het hoeft voorlopig alleen net als nu een opsomming te zijn van artikelnamen, omschrijvingen en e.v. Een afbeelding zodat het IDEE van een webwinkel ontstaat. Zeg maar een NEBwinkel. :D

De site is in wordpress gemaakt.
Hoe pak ik dit het best aan en wie heeft tips of adviezen voor mij waar ik dit kan terug vinden ?
Google op database wordpress en het gaat alleen over de database voor wordpress ZELF, en dat bedoel ik dus niet.

Dank jullie wel alvast.

Dan zul je middels het programmeren in PHP een koppeling met je zelfgemaakte database moeten leggen.

Maar als je toch een webwinkel wilt waarom dan niet met magento of oscommerce aan de slag?

Dank je wel voor je snelle reactie :thumb:

- Waarom geen Magenta:
Het gaat hier om producten die niet via internet verkocht mogen worden.

- Waarom een (N)ebwinkel:
Het leek me aantrekkelijk om (anders dan een saaie lijst met alle artikelen) het een webwinkel-achtig jasje te geven. Puur estetisch dus.

- Wat zoek ik:
Een minder omslachtige oplossing bij artikel-wijzigingen dan dat ik nu heb.

- Reeds geprobeerd:
Een access-2010 sharepoint database. Maar dat krijg ik v.w.b. de website-kant niet voor elkaar (En weet ook niet zeker of ik dat bij mijn provider kan = Simple hosting -> gevraagd maar nog geen reactie).

- Conclusie:
Mocht ik Magenta BINNEN mijn huidige website kunnen gebruiken EN alle "shoppingcart-acties" naar een mailformulier kan doorlijden . . . . . is dit wellicht wél een optie.

- Alternatief:
Anders misschien toch access ? Heb DEZE tutorial al bekeken en is poep-simple maar moet inlog en adres weten ?

Hoop dat mijn bedoelingen zo iets duidelijker zijn.

Laatst bewerkt:
Als je alleen wat wilt tonen en niet via die pagina wilt verkopen zou je een gallery-achtig iets kunnen installeren. Dus een soort foto-album, maar dan met beschrijving.

De oplossing met Access-Sharepoint kan je verder vergeten, als je hoster al Sharepoint hosting aanbied (wat ik betwijfel) moet je een heel dikke portemonnee hebben.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan