Advies gevraagd: Ik wil .........

Status
Niet open voor verdere reacties.

knarfje

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2001
Berichten
817
Hallo.

Ik zou graag wat advies willen over het onderstaande want ik zie na het zoeken op internet door de bomen het bos niet meer. (Routers,Modems,Storage,VPN,Accespoint etc.)

De situatie hier:
5 windows XP die nu draaien op een bekabeld thuisnetwerk dmv een alctel speedtouch modem die is "omgebouwd?!" naar een router.
Werkt perfect met internet en bestanden delen en printen >>Moet wel mijn pc aanstaan want daar staat de USB printer op aangesloten)

Wat willen we graag:

**Nu willen we graag iets van een "draadloos" modem en/of router zodat we ook beneden
op de televisie een verbinding hebben met mijn pc om films te kijken
en muziek af te spelen.

**We willen er de printer op aansluiten zodat niet altijd eerts mijn pc aan moet om ergens
in het netwerk wat te printen.

**We willen er ook graag een extra Harde Schijf op aansluiten zodat we vanuit het netwerk
als ook van buitenaf (FTP) bestanden kunnen benaderen.

Je ziet het, we weten wel wat we willen maar door de complexiteit en de zveel verschillende routers/modems e.d kom ik er niet meer uit.
Ik ben ook al in een PC winkel geweest maar ik moet zeggen dat ik daar ook niet echt overtuigd ben van wat men mij daar vertelde.
Ik hoop dat hier de netwerk "deskundigen" mij van advies kunne voorzien.

Bij voorbaat alvast bedankt en vol spanning wacht ik de reacties af.

Groet, Fr@nk.
 
Zo moeilijk is het niet

Als je een router met printer server kiest, zal de printer het altijd doen,
Zelf heb ik een netwerkprinter dus ken dat probleem niet.

Bij www.freecom.com hebben ze de classic lan drive.
Als je alleen het kastje wilt, moet je denk ik even bellen. 015 8880110, want op de site zie ik ze alleen met HDD.

Je kunt hem ook bij Conrad bestellen (zonder HDD).artnr. 998678

Let op: Alternate heeft iets vergelijkbaars, maar kan geen NTFS aan.

Eric.

P.S. ze hebben er ook een die tevens met video om kan gaan Network Mediaplayer 35
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan