Advies gevraagd: iPad 2 16Gb en evt voordeel iCloud

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maniac

Gebruiker
Lid geworden
9 apr 2004
Kenners,

Ik zit te overwegen om een iPad 2 met Wifi (geen 3g) te kopen via een bepaalde actie op het werk. In dit aanbod zijn alleen 16Gb iPads beschikbaar en vroeg me af of dit voldoende is voor mijn wensen.

Ik ben voornamelijk van plan om de iPad te gebruiken voor muziek, foto’s en films/tv-series. Misschien af en toe een spelletje, maar dat is niet de voornaamste reden. Nu werd ik getipt over iCloud en de opslagmogelijkheden ervan. Inmiddels heb ik de nodige sites doorgenomen voor informatie hierover, maar echt de werking van dit systeem is me nog niet duidelijk.

Op mijn vaste pc heb ik de nodige mp3-bestanden (ca. 3.000) staan evenals talloze foto’s (ca. 1.000) en enkele films, welke ik dan over zou willen zetten naar mijn iPad. Kan ik met iCloud deze bestanden dan vervolgens op een soort van externe server laten plaatsen en op elk moment van de dag benaderen, zonder dat ik vrijwel mijn gehele 16Gb gebruik? Of kan dit alleen met gekochte muziek e.d. via iTunes?

Op diverse sites las ik dat de iCloud dienst gratis was en op anderen $ 25,00 op jaarbasis kost. Weten jullie wat waar is?

Misschien domme vraag, maar kun je uberhaupt gewoon films/muziek downloaden met torrents en afspelen met de iPad of is dit niet toegestaan?

Tenslotte, is het te adviseren om een 16Gb versie te kopen gezien mijn doeleinden met iCloud buiten beschouwing gelaten?

Alvast bedankt.

Gr.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan