Advies gevraagd m.b.t. externe HD

• Onderwerp starter Onderwerp starter fvds
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

fvds

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2003
Ik begin wat krap in de schijfruimte te zitten.
Ik overweeg om een externe Hd aan te schaffen, omdat ik de data dan ook kan gebruiken als ik met de laptop 'op pad' ben.

De externe HD is een USB 2 (ook geschikt voor 1.1).
Mijn desktop en laptop zijn 1.1

Mijn vraag is nu of het een beetje behoorlijk performt.
Wat kan ik NIET als ik werkt met data van de externe HD ? Gaat het afspelen van films die op de externe HD staan bijv goed ?

Groet,
Frank

Laatst bewerkt:
Hoe bedoel je precies? Of usb 1 snel genoeg is voor die harddisk? Ja hoor, ik heb er zelf geen ervaring mee, maar dit moet volgens mij geen probleem zijn, usb 1 is wat dit betreft snel genoeg, anders verkochten ze die harddisken niet toch?

de performance is natuurlijk niet zo goed als intern, want 100mBps haalt ie natuurlijk nooit. Ik ga ff zoeken naar de snelheid van USB 1.

Kun je niet beter een hd op firewire aanschaffen? Die zijn vele malen sneller. Of gewoon een USB2 kaartje kopen natuurlijk

Laatst bewerkt:
USB 1 is max 12mbps, USB 2 max 480mbps. Firewire = 400mbps. Dat scheelt wel iets in snelheid... (Let op, zijn bits, geen bytes)

Geplaatst door meelman
de performance is natuurlijk niet zo goed als intern, want 100mbps haalt ie natuurlijk nooit. Ik ga ff zoeken naar de snelheid van USB 1.

Kun je niet beter een hd op firewire aanschaffen? Die zijn vele malen sneller. Of gewoon een USB2 kaartje kopen natuurlijk

USB 1.1 heeft een maximale overdracht snelheid van 11Mbps, dus ongeveer 1 MB/s. Snel genoeg voor het bekijken van een film o.i.d. vanaf de externe HD. Je moet de schijf verder dan wel ontzien.