Advies gevraagd m.b.t. externe HD

• Onderwerp starter Onderwerp starter fvds
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

fvds

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2003
Ik begin wat krap in de schijfruimte te zitten.
Ik overweeg om een externe Hd aan te schaffen, omdat ik de data dan ook kan gebruiken als ik met de laptop 'op pad' ben.

De externe HD is een USB 2 (ook geschikt voor 1.1).
Mijn desktop en laptop zijn 1.1

Mijn vraag is nu of het een beetje behoorlijk performt.
Wat kan ik NIET als ik werkt met data van de externe HD ? Gaat het afspelen van films die op de externe HD staan bijv goed ?

Groet,
Frank

Laatst bewerkt:
Hoe bedoel je precies? Of usb 1 snel genoeg is voor die harddisk? Ja hoor, ik heb er zelf geen ervaring mee, maar dit moet volgens mij geen probleem zijn, usb 1 is wat dit betreft snel genoeg, anders verkochten ze die harddisken niet toch?

de performance is natuurlijk niet zo goed als intern, want 100mBps haalt ie natuurlijk nooit. Ik ga ff zoeken naar de snelheid van USB 1.

Kun je niet beter een hd op firewire aanschaffen? Die zijn vele malen sneller. Of gewoon een USB2 kaartje kopen natuurlijk

Laatst bewerkt:
USB 1 is max 12mbps, USB 2 max 480mbps. Firewire = 400mbps. Dat scheelt wel iets in snelheid... (Let op, zijn bits, geen bytes)

Geplaatst door meelman
de performance is natuurlijk niet zo goed als intern, want 100mbps haalt ie natuurlijk nooit. Ik ga ff zoeken naar de snelheid van USB 1.

Kun je niet beter een hd op firewire aanschaffen? Die zijn vele malen sneller. Of gewoon een USB2 kaartje kopen natuurlijk

USB 1.1 heeft een maximale overdracht snelheid van 11Mbps, dus ongeveer 1 MB/s. Snel genoeg voor het bekijken van een film o.i.d. vanaf de externe HD. Je moet de schijf verder dan wel ontzien.

Firewire is NIET vele malen sneller! Het is (in theorie) ongeveer even snel als USB 2.0, maar in praktijk vaak ietsjes langzamer. De rek is er echter wel uit en van Firewire nog niet. Apple kwam onlangs met een nieuwe firewire van 800 Mbps. Helaas is dit nog errugh schaars en voor Windows nog niet verkrijgbaar.

Geplaatst door NLspecial
Firewire is NIET vele malen sneller! Het is (in theorie) ongeveer even snel als USB 2.0, maar in praktijk vaak ietsjes langzamer.
Het is idd absoluut niet sneller dan USB2 maar een hele verbetering tov USB1

Hier staat nog wat (enigszins achterhaalde) info over overdrachtssnelheden.

Hallo Robert1978, Meelman en NL special,

Ik ben gerust gesteld, de koop gaat door.

Wat de opm van meelman betreft v.w.b. USB 2 kaart ......
Dat is natuurlijk de enige echte oplossing.

Ik wil dat echter liever even uitstellen.
Er komen binnenkort een aantal aanvullingen op mijn systeem, daarbij kan dat in 1 keer mee.

Voorlopig ga ik o.b.v. usb 1.1 aan de slag.

Bedankt,
Frank

Laatst bewerkt:
okay, veel succes ermee. Als je hem hebt, zou je dan hier een score van pcmark of freshdiagnose oid willen posten over die externe hd? Ik ben wel benieuwd naar de prestaties...

Laatst bewerkt:
nog niet, als ik hem heb, laat ik het weten

Zie de bijlage voor de resultaten.

Betreft een Western 80Gb UDMA 100 7200 RPM 8Mb
in een externe behuizing (Q-tech 750H USB2 HDD case 3.5").
O.b.v. USB 2 (kaart is inmiddels geplaatst.

Groet,
Frank

Bijlagen

• klembord01.jpg
    klembord01.jpg
    54,2 KB · Weergaven: 46
dat valt mij alleszins mee.
bedankt voor de moeite

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan