Advies gevraagd mbt nieuw systeem

Status
Niet open voor verdere reacties.

hfoppen

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
15 nov 2000
Beste mensen,

ik zit al een tijdje tegen een nieuwe pc aan te hikken. Pas stond er een mooie in de folder van de OfficeCentre, maar toen was ik alweer te laat. Nu kreeg ik van de week een folder van een McDOS-partner door de deur, en daar staan ook wat mooie systemen in.

Wat zouden jullie adviseren?
De systemen: http://folder.mcdos.net/20090813/ (pagina 5). De amd valt voor mij al af, dus zit te kijken naar de nummers 3818i, 4818i, 5818i en de 6818i.

Wat doe ik met mijn systeem:
- Officezaken
- Internet/mail
- Videobewerking (Pinnacle Studio)
- Fotobewerking (Photoshop en dat soort pakketten)
- soms een dvd-tje kijken
- webdesign (m.n. van belang voor Photoshop)

Wat me ook leuk lijkt is om nog eens mijn keyboard aan te sluiten op de pc. Heb hiervoor een DMX-6Fire (al wat ouder), maar verder moet dat geen probleem zijn denk ik.

Ik weet eerlijk gezegd niet goed wat het verschil is tussen een Intel Core 2 Quad en een Intel i7.

Maar ben benieuwd naar jullie reacties.

Alvast bedankt!
Herbert

Hoi,

Ik zou denk ik voor jouw doeleinde de 5818 i nemen of je moet geld genoeg hebben dan de 6818i.
Maar is een pc zelf samenstellen geen optie voor je?

Modag

Ik zou denk ik voor jouw doeleinde de 5818 i nemen of je moet geld genoeg hebben dan de 6818i.
'k denk dat je die 2GB extra intern wel gaat merken bij bijv. videobewerking, maar dat zal ook afh. zijn van de processor. Vindt het prijsverschil wat groot om 'zomaar' voor die 6818i te gaan!

Maar is een pc zelf samenstellen geen optie voor je?
Dan moet je weer alles bij elkaar zoeken enzo...heb daar eigenlijk geen zin in ;)

Hoi,

Dan zou je er nog voor kunnen kiezen als daar de mogelijkheid voor is om in de 5818 ook 6 gig te plaatsen de processor is op zich prima draait hier ook nog in een systeem .

modag

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan