Advies gevraagd: MSI GE620DX-296NL versus ASUS X5QSF-S1095V

• Onderwerp starter Onderwerp starter DW23
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

DW23

Gebruiker
Lid geworden
18 sep 2011
Hallo! Om te beginnen hoop ik dat het goed is als ik tutoyeer ;)

Ik ben van plan om binnen een maand een nieuwe laptop aan te schaffen. Ik zal deze laptop gaan gebruiken voor school, waarnaast ik thuis ook nog redelijk wil kunnen gamen. Dit hoeft niet high-end, met medium graphics ben ik allang tevreden. Ik ben overigens iemand die veel tegelijk doet op m'n laptop, ook daarom zoek ik een lekker snel, multitask-bestendig apparaat dat 3 tot 4 jaar meegaat.

Ik heb enkele eisen voor de laptop vastgesteld, nl.:
CPU: i7-2630QM
RAM: 6GB (of meer)
Videokaart: nVidia GeForce GT 540M (of beter)
- met 1gb videogeheugen (of meer)
Scherm: Maximaal 15,6 inch (omdat hij wel mobiel moet blijven)
Resolutie: bij voorkeur 1920x1080
HDD: Minimaal 500gb met 7200 rpm
Aansluitingen: 1 a 2 USB 3.0 poorten
Gewicht: Max. 3kg. Minder is natuurlijk beter
Scherm: Bij voorkeur mat i.p.v. glanzend
(Andere specs zijn minder belangrijk voor me)
Mijn budget is maximaal 1000 euro.

Na enkele weken zoeken zijn deze laptops overgebleven:
http://nl.hardware.info/productinfo/vergelijk/18/127473;127313
(Ik hoop dat het toegestaan is naar andere websites te linken, zo niet: excuus!)

Het dilemma waar ik nu voor sta heeft te maken o.a. de bouwkwaliteit en service. Vandaar dat ik jullie de volgende vragen wil stellen:
1) Heb je ervaring met 1 van deze modellen? Zo ja, hoe bevalt het apparaat je?
2) Heb je ervaring met 1 van de merken (MSI of Asus)? Ben je tevreden met je laptop(/ander product) van dit merk?
3) De Asus kan via Campusshop.nl besteld worden voor ongeveer 850 euro, pakweg 100 euro goedkoper dan andere winkels. Hoe zijn je ervaringen met Campusshop? De klantervaringen die ik op internet kan vinden lopen sterk uiteen, van overmatig positief tot deprimerend negatief...
4) Zijn er misschien alternatieve laptops met soortgelijke specs die echt aan te raden zijn?

Overige vragen:
5) Is er een significant verschil tussen een HDD met 5400 rpm en 7200 rpm? Sneller is natuurlijk beter, maar over het algemeen zit ik niet heel erg in over laadtijden en dergelijke... Ervaringen zijn van harte welkom!
6) Overal op het web wordt vrij negatief gedaan over de resolutie 1366x768, dit vaak in verband met gamen en browsen op internet dat minder lekker zou werken. Is dit terecht? Welke resolutie heeft jouw voorkeur?
7) Is er misschien een bepaald moment dat bijvoorbeeld jaarlijks terugkomt waarin nieuwe laptops uitkomen en/of de bestaande laptops een schaal omlaag gaan in prijs? Of is een eventuele verlaging van andere factoren afhankelijk? Het zou natuurlijk een beetje zuur zijn als ik een product koop dat de week daarop een stuk goedkoper is :)

Dit is een flinke lap tekst geworden... Als je de moeite hebt genomen om tot hier door te lezen, ben je nu al mijn persoonlijke held! ;-)
Alle antwoorden, ervaringen, tips en dergelijke worden zeer gewaardeerd! Bij voorbaat dank!

Laatst bewerkt:
Dw 23.

Oef dit is nog al wat.
CPU: i7-2630QM lekker
RAM: 6GB (of meer) Meer dan genoeg
Videokaart: nVidia GeForce GT 540M (of beter) Is ook prima
- met 1gb videogeheugen (of meer) wat jij wilt is ook genoeg
Scherm: Maximaal 15,6 inch (omdat hij wel mobiel moet blijven) Wat magertjes ik zou toch voor 17 inch gaan
Resolutie: bij voorkeur 1920x1080 Kun je instellen
HDD: Minimaal 500gb met 7200 rpm
Aansluitingen: 1 a 2 USB 3.0 poorten meer dan genoeg voor laptop is 2
Gewicht: Max. 3kg. Minder is natuurlijk beter
Scherm: Bij voorkeur mat i.p.v. glanzend
(Andere specs zijn minder belangrijk voor me)
Mijn budget is maximaal 1000 euro.

Toch denk ik als je naar een computer zaak gaat met deze gegevens dat je al zeker een zeer goede hebt voor 700 a 800 euro. En weet je zodra je een laptop koopt is hij al weer oud. De ontwikkeling gaat ons zo snel voorbij. Laat hem samenstellen in een computer zaak. je hebt minimaal 2 jaar garantie en je krijgt nog goed advies ook. Dat zou ik doen. en 7200 rpm is meer dan genoeg. Koop een rugzakje en je laptop weegt nog geen kilo. ;)

Bedankt voor je reactie! Heb je een voorbeeld van een computerzaak waar je 'custom' laptops kunt samenstellen?

Tja er zijn er natuurlijk honderden ik weet niet waar je woont. Type dit maar in bij zoekmachine en je krijgt zo ongeveer per stad alle winkels met Compjes:cool:

:shocked: winkel adressen computerzaak

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan