Advies gevraagd: Nieuwe laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

N00DB0EK

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2007
Hallo,

Ik ben op zoek naar een laptop, ik ben van plan om er mee muziek te downloaden, e-mailen en Office gebruiken. Er hoeft daarom ook geen super videokaart in te zitten, maar wel 2GB geheugen omdat ik het liefst Vista wil gaan draaien. Mijn budget is tot ongeveer 800 euro.

Ik ben de volgende laptop tegen gekomen die me wel goed leek:

Ik zou graag willen weten:

• Zou dit een goede keuze zijn voor waar ik de laptop voor zou willen gebruiken?
  • Is deze laptop kwaliteitief goed (zijn er misschien meer mensen die dezelfde hebben en hun ervaringen kunnen vertellen?)
  • Of weet iemand een andere optie dan bovengenoemd type?

Groet, N00DB0EK.

weet je waar je eens moet kijken, op www.kieskeurig.nl daar kan je alle details waarop je zoekt inclusief de verschillende merken selecteren.
wel even werk maar dan maak je wel de juiste keuze

Hallo bedankt voor je reactie,

Bedankt voor de tip!

Andere tips blijven natuurlijk ook welkom.

Groet, N00DB0EK.

Kijk vooral eens rond bij de betere webshops zoals 4Launch en bijvoorbeeld Laptops4u.
Zelf ben ik ondertussen toe aan mijn 2e Asus, en deze bevallen mij erg goed. Ook Toshiba is één van de betere merken.

Ga in ieder geval voor een Core2Duo, zodat je later eventueel ook op 64bit kunt overstappen mocht dat ooit aan de orde komen. De hardeschijf wordt ook wel eens vergeten, neem het liefst een 5400 toeren schijf. 4200 toeren is echt traag vergeleken met dit.

Hallo bedankt voor je reactie,

Kan ik uit je antwoord opmaken dat de laptop uit bijgevoegde link aan de eisen voldoet en een goed merk voor een laptop is?

Weet je ook of de processor uit de HP laptop 64bit aan kan en of deze vergelijkbaar is met een Core2Duo van Intel?

Groet N00DB0EK,

De AMD CPU is inderdaad 64bit. De HD is 5400rpm, dus dat ziet er goed uit.

Deze laptop/notebook is inderdaad prima geschikt voor de activiteiten die jij wilt gaan doen.
HP is (wat ik zo weet) een goed merk, en zal niet onderdoen voor een Asus of Toshiba. Maar waarom mijn voorkeur uitgaat naar een Asus is de 2 jaar Pick-up and Return garantie, bij HP is dit 1 jaar.

Voorbeeld Asus: http://www.laptops4u.nl/info/a7u-7s056c-1594.html

Lijkt er veel op processor is iets anders, maar hoe dan ook de HP is een prima keuze.

Hallo,

Goeie tips. Het blijkt dat laptops via de webwinkel goedkoper zijn dan in andere zaken. Dus het loont sowieso de moeite om te gaan kijken en vergelijken.

Mocht ik nog meer informatie nodig hebben, dan post ik weer een bericht.

In ieder geval bedankt voor de tips!

Groet,
N00DB0EK

Kijk eens op computerpirates.com daar zijn laptops vrij goedkoop (vergeleken in de winkel of andere webwinkels)

Hallo,

Bedankt voor de reacties die nog allemaal zijn binnengekomen! Ik heb inmiddels de keuze gemaakt.

Allemaal bedankt voor jullie tips/adviezen!

Groet,
N00DB0EK

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan