Advies gevraagd nieuwe netwerkschijf !

Status
Niet open voor verdere reacties.

woodymax

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2007
Hallo Allen,

Ik wil graag een netwerkschijf met de volgende mogelijkheden:

2x harde schijf 500 gig, met mirroring / raid.
Ftp Toegang, (moet dus ook van buitenaf te bereiken zijn via ip)
Voor ftp toegang moet er dus een netwerkkabel ingang zijn,
Usb ingang (om grotere bestanden snel over te zetten)

En als het kan usb poorten die je met geheugen kunt uitbreiden !

Een kennis van mij heeft een pc winkel, en die heeft het volgende apparaat voor mijn bestel: http://www-nl.linksys.com/servlet/Satellite?c=L_Product_C2&childpagename=NL%2FLayout&cid=1175237862540&pagename=Linksys%2FCommon%2FVisitorWrapper&lid=6254068690B03

Deze heeft bijna alles wat ik wil, ehternet ingang voor netwerk kabel, ftp toegang, 2 slots voor harde schijfen, en 2 usb poorten voor xtra opslag (kun je bijv een usb stick op aansluiten).

Maar hij heeft helaas geen usb aansluiting om bestanden rechtstreeks op te zetten :mad:

Dus ik zoek eigenlijk hetzelfde apparaat, alleen waar ook een usb aansluiting op zit !

Weten jullie zo'n apparaat (liefst van linksys)

Mvg,
Mark

Kijk eens naar de Western Digital Mybook World Edition.
WD is een goed merk, en biedt afhankelijk van het type dat je neemt netwerktoegang en mirroring.

Kijk eens naar de Western Digital Mybook World Edition.
WD is een goed merk, en biedt afhankelijk van het type dat je neemt netwerktoegang en mirroring.

Heb je een link ? kan hem niet vinden !

Hij moet:

Netwerktoegang m.b.v ehthernet, Usb, En mirorring hebben !

mvg,
mark

www.westerndigital.com?

http://www.wdc.com/en/products/index.asp?Cat=8
489a005f14f92-chart.png

Laatst bewerkt:
Ik vermoed dat je externe behuizingen met netwerk aansluiting lastig zult kunnen vinden. In tegenstelling tot een USB schijf zul je de netwerkschijf moeten kunnen configureren en dit gebeurt eigenlijk altijd met de op de schijf geïnstalleerde software.

Ik haak hier dan dus ook even af.

Ik vermoed dat je externe behuizingen met netwerk aansluiting lastig zult kunnen vinden. In tegenstelling tot een USB schijf zul je de netwerkschijf moeten kunnen configureren en dit gebeurt eigenlijk altijd met de op de schijf geïnstalleerde software.

Ik haak hier dan dus ook even af.

Ik heb de NAS200 van linksys, die werkt prima.... alleen geen usb, laatst moest ik een mapje over kopieren, in totaal 70 gig, maar dat duurde 15 uur :shocked:, daarom de vraag naar een soortgelijke kast alleen dan ook met usb !

Owja, er hoefde geen software op de schijfen, dat doet de nas200 allemaal zelf, heb er nl 2 nieuwe compleet lege schijven ingedaan, die zijn overigens ook los gekocht !

mvg,
mark

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan