advies gevraagd: nieuwe videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

wimwimwim

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2006
Hallo,

Voor mijn PC met een Asus P4s533-E moederbord (AGP 4x) ben ik op zoek naar een betere videokaart. De huidge VC is een standaard ATI radeon met 16mb:( . Het intern geheugen van de PC is 768MB.

Wat ik ermee ga doen? Op dit moment speel ik halflife 1 / counterstrike 1.6. Misschien in de toekomst CS:Source.

Mijn budget is €150 - € 200

Wie heeft er voor mij een goed advies? Alvast bedankt voor het meedenken!

misschien is dan een FX geforce 6800 lite edition iets voor jou
daar kan je mooi je spelen me draaien prijs is 112 euro :o

Wat is de snelheid van je pc?

Afhankelijk hiervan, zou ik tot dusverre voor een ATI Radeon X850 Pro 256mb DDR3 AGP gaan voor €172,04.

Hier kan je de nieuwere games ook nog prima op draaien. (HL2, Quake4 enz)

Of zoek het zelf uit. :p
Let op de ddr3, is het snelst, en op de AGP of PCI-E, de laatste is niet geschikt.

Kijk ook op de spellen wat de systeem vereisten zijn, een te snelle kaart op dit systeem heeft ook geen zin.

Hey bedankt!

Inderdaad, een al te snelle kaart heeft inderdaad geen zin met dit systeem. Daarom wil ik ook geen geld verspillen aan te veel snelheid, dit maakt de afweging juist zo moeilijk.

De snelheid van m`n processor: P4 2,53 Ghz

Andere adviezen die ik heb gekregen zijn:

ASUS N6600 /TD Geforce 6600 256 MB €109,00
en
XFX nVidia GeForce 6600 GT 256 MB DDR3 € 199,95

Ik was verbaasd dat de prijsverschillen van de adviezen zo groot waren.....:confused:

Wat is dat DDR3 eigenlijk? Een nieuwe geheugensoort?

Als ik over 2 of 3 jaar een nieuwe PC koop, zou ik dan gebruik kunnen maken van een AGP 8x? Of hebben de nieuwe MBs dan zo`n slot niet meer en is het allemaal PCI-E?

Het valt me op dat de kaarten met DDR3 naar verhouding veel duurder zijn dan de kaarten die dat niet hebben. Kan iemand me vertellen of het voor mijn systeem de moeite waard is om een kaart met DDR3 aan te schaffen, of zal dit weinig extra`s opleveren?

Groet!

wimwimwim zei:
Het valt me op dat de kaarten met DDR3 naar verhouding veel duurder zijn dan de kaarten die dat niet hebben. Kan iemand me vertellen of het voor mijn systeem de moeite waard is om een kaart met DDR3 aan te schaffen, of zal dit weinig extra`s opleveren?

Groet!

Sneller geheugen is natuurlijk nooit weg, wordt alles wat sneller verwerkt, maare, het aantal pipelines is ook van belang, maar al met al, zou een guldenmiddenweg proberen te kiezen, veel kaart voor weinig.

Heb hier in een spelcomputer een 9200 inzitten, voor de meeste oudere spellen voldoende, maar voor b.v. Quake 4 niet, die draait daar niet op, en zelfs voor Halo is deze eigenlijk onvoldoende.

virtuosa zei:
misschien is dan een FX geforce 6800 lite edition iets voor jou
daar kan je mooi je spelen me draaien prijs is 112 euro :o

:thumb: Ik ben er uit. Bij m`n favorite lokale computer winkel hier in Elburg lag de suggestie van Virtuosa maar dan een 6600 (256 MB,300 Mhz, 500Mhz DDR) voor € 95,50. Over zo`n twee jaar of twee koop ik wel en nieuwe PC, dan is het de moeite waard om wat meer uit te geven en tegen die tijd hoop ik in staat te zijn om em zelf te kunnen gaan bouwen:cool: .

Bedankt voor het meedenken allemaal :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan