Advies gevraagd over aanschaf nieuwe router

Status
Niet open voor verdere reacties.

RonaldMvdVeen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2012
Goedemorgen lezer,

Ik zou graag advies willen over mijn wifi netwerk in huis.

Ik ben van plan om de NETGEAR N900 Wireless Dual Band Gigabit Router WNDR4500 aan te schaffen maar wil graag weten of dit voor mij "echt" de oplossing is.

De situatie thuis is als volgt:

UPC 60 MB internet en een sitecom 300N routertje.
De router (2maand oud) en UPC modem (6 maand oud) staan bij de voordeur in de meterkast. (Het is een redelijk oud huis met geen mogelijkheden op gemakkelijk een draad te leggen).
Aan de router hangen een Synology NAS en de AC Ryan mediaspeler wired aan.
Ook gaat er een kabel naar de 1e pc op zolder.

Bekabeld heb ik geen problemen.

Op de wifi ( en daar zit het probleem ) moeten 2 smartphone een iPad een laptop en de 2e pc op zolder meeliften.

De 2e pc op zolder heeft erg veel moeite om een wifi signaal op te pikken en als ik het netwerk van de router op de iPad selecteer wordt het echt drama. Wanneer we bv een film via de NAS kijken werkt het internet op de Ipad niet, terwijl hij wel volledig wifi signaal aangeeft. En waneer ik op de bekabelde pc op zolder iets aan het downloaden ben werkt de wifi op geen enkel apparaat meer en gaat het streamen via netwerk ook niet.

Ik denk dat de huidige router het allemaal niet trekt. Zou dit kunnen en zou het probleem met de Netgear verholpen worden??

En is het zo dat ik bv de 2e pc op zolder op de 2,4 GHZ kan laten draaien de de overige apparaten op de 5 GHZ? Deze zijn vaak binnen een bereik van 5 meter van de router.

Hartelijk dank voor jullie tijd en het eventuele advies.

Met vriendelijke groet,

Ronald van der Veen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan