advies gevraagd over laptop upgrade of niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jheroen

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
30 nov 2001
beste mensen

ik heb momenteel een asus laptop Z7000C (M6C) van ruim 2,5 jaar oud. deze heeft 64 mb shared videogeheugen, 40 GB schijf 4200 rpm, 15,4 inch scherm en intern geheugen van 512 mb.

er zit een pentium m processor in de pentium M 715A, verder de gebruikelijke zaken als draadloos i net, dvd brander etc.
ding werkt goed alleen krijg ik steeds meer problemen met de snelheid (of het ontbreken daarvan)
wanneer ik iets met fireworks of photoshop wil doen of bv een pdf maken of openen dan krijgt ie het moeilijk.
nu kan ik voor plm € 110,- 2 GB intern plaatsen alleen vraag ik me af of dat wel zinvol is, het beperkte (shared) videogeheugen houdt ook niet over dus ik ben bang dat dat de volgende bottleneck gaat worden.

alternatief is een nieuwe laptop kopen die ik ook al wel op het oog heb, maar ja zo'n ding kost ex btw rond de € 1250,- . je hebt dan wel 17 inch met alle toeters en bellen en vista :evil: erop, maar ja deze laptop wordt geleverd met downgrade naar xp ;)

heel verhaal maar ik ben eens benieuwd naar jullie reacties.

Hoi,

Wat voor gegeugen zit in het notebook want ik heb zelf gisteren 1Gb ddr2 667 voor € 26,95
gekocht dan zou je voor de helft klaar zijn om het te proberen.

Modag

Hoi,

Wat voor gegeugen zit in het notebook want ik heb zelf gisteren 1Gb ddr2 667 voor € 26,95
gekocht dan zou je voor de helft klaar zijn om het te proberen.

Modag

ik weet het, DRR1 = duur want: niet meer zoveel verkocht :confused:

Hoi,

Jammer ! maar ik zou denk ik niet dat dure gegeugen kopen, want ik denk dat je misschien toch al je zinne hebt gezet op een nieuw notebook en dan haal je nooit je geld hier meer uitbij eventuele verkoop van jehuidige notebook maar moet het speciaal een 17 inch zijn.

Modag

als je vaak grafische dingen doet zoals ik ben gaan doen is het prettig als je een wat groter beeld hebt.

Hoi,

Dan is het inderdaad wel makkelijk maar ze zijn er wel goedkoper kijk deze eens:

http://www.alternate.nl/html/product/details.html?articleId=-1065124&showTechData=true

Modag

bedankt voor je tip, ik ben alleen nogal gesteld op xp, de meeste notebooks van nu zijn uitsluitend ontworpen op vista, soms zijn er wel xp drivers beschikbaar maar zonder ondersteuning van de fabrikant. daarbij vindt ik garantie ook wel belangrijk, 2 of 3 jaar pick up en return scheelt een heleboel tijd en geregel.
HP geeft bijvoorbeeld 3 jaar garantie en geeft gratis een cdset met downgrade naar xp pro dus dan kan je beide proberen.
en veel reviews lezen en testrapporten daar wordt je ook wijzer van :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan