advies gevraagd over moederbord icm E6600

Status
Niet open voor verdere reacties.

mikerj

Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2000
Beste kenners, ik heb een configuratie bedacht, maar weet eigenlijk niet goed uit welk moederbord ik moet kiezen.
Welke van de onderstaande moederborden raden jullie me aan in combinatie met:
*dual core processor E6600
*Geforce 7600 GS 256 MB videokaart

Ik twijfel nu tussen:
Asrock ConroeXfire-eSATA2
Asus P5B
ASUS P5PL2-E
Asrock Conroe945G-DVI
MSI P965 Neo

en moet ik dan gaan voor PC 5300 of PC 6400 geheugen?

Ik stel jullie advies zeer op prijs.

Laatst bewerkt:
Laat ik eerst eens beginnen met Asus:
De P5B:
Is een heel handig uitgebreid moederbord met een externe s-ata aansluiting, digitale 8-kanaals audio en maximaal 10 usb2.0 poorten (waarvan 4 achter). Bezit dual channel optie.

De P5PL2-E:
Deze is vergelijkbaar met de P5B, heeft alleen geen externe s-ata aansluiting (wel 4x intern), dual-channel geheugen, 6-kanaals audio en max 8 usb2.0 poorten (waarvan 4 achter). Gewoon een standaard boardje dus.

MSI P965 Neo:
Dit moederbord heeft geen digitale audio-uitgang, wel een 6-in-1 jack-uitgang (normale aansluiting). Het ondersteunt max. 10 usb poorten (waarvan 4 achter). 5x interne s-ata en het heeft een infrarood-adapter-connector (leuk, maar niet echt nodig). Verder beit ook dit board dual-channel geheugen

Asrock ConroeXfire-eSATA2:
Heeft maar 2 usb2.0 poorten op de achterkant maar ondersteunt er max 8. 2x s-ata poorten op de achterzijde en ook een 6-in-1 audio uitgang (dus niet digitaal), er is wel een interne connector voor. Ook dual-channel geheugen en heeft een iets lagere F(ront) S(ide) B(us).

Asrock Conroe945G-DVI:
Heeft wel 4 usb2.0 poorten plus 2 connectoren (voor 4 extra poorten). Deze is meer geschikt voor vista dan de andere Asrock. HD-audio. ondersteunt net als de andere asrock maar 4GB intern geheugen en heeft een dual-channel mogelijkheid.

Zelf zou ik voor de eerste gaan, de asus P5B (of een type hoger indien mogelijk, heb je dezelfde specificaties alleen wat extra's. Deze kan het meeste geheugen aan en heeft de beste FSB.

Wat betreft het geheugen: PC 5300 en PC 6400 verschillen niet veel van elkaar. De kwaliteit-prijs verhouding is erg hoog. Ik zou PC 5300 nemen, want anders betaal je te veel voor een iets hogere snelheid.

Succes!

dank je voor je heldere toelichting.
De P5B had ook mijn voorkeur, totdat ik door anderen weer aan het twijfelen werd gebracht.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan