advies gevraagd router versterker(router repeater)

Status
Niet open voor verdere reacties.

darkmushy

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2011
Een vriend van mij woont op een boerderij waarbij de verbinding nogal slecht is(bereik router).

Ze hebben door nogal brakke internet komt niet hoger dan 5mbps via speedtest.net (de provider wilt geen glasvezel aansluiten terwijl het wel voor de deur ligt maarja).
Nu is het probleem : De router heeft niet genoeg bereik voor boven en in de woonkamer.

provider:KPN dus de router is een xperia box en die staat in het kantoor van zijn moeder(kantoor staat beneden).
De kamer boven waarbij het bereik slecht is staat ongeveer 3 kamers verder en de kamer beneden iets verder dan 3 kamers denk ik.

Nu hebben ze ook geprobeerd om nog een router aan het netwerk te hangen maar dan storen de 2 routers elkaar.

Nu is mijn vraag: wat is het beste/welke router versterker kan je het beste kopen? daarbij moet het bereik ver genoeg zijn en de downsnelheid evengoed als ze nu hebben lijk me geen probleem.

nu kan ik ze wel voorstellen om zo het beste te kopen van 150 eur bijv.
maar dat lijkt me niet echt de bedoeling.

Zelf heb ik ook al gekeken en kom er niet echt uit met het volgende: mW en dBm
Hoop dat ik duidelijk ben geweest en advies kan krijgen.

Laatst bewerkt:
Als het niet echt draadloos hoeft te zijn zou je eens kunnen kijken naar de powerline adapters:
http://www.youtube.com/watch?v=nP80zWrE7TE

Daar zijn verschillende merken en soorten van. Zoek met Google maar eens op: powerline adapters
Voor ervaring en advies kun je deze discussie eens lezen:
http://www.nationaalcomputerforum.nl/showthread.php?t=93612

Redcoon heeft een leuke aanbieding voor een 200 Mbps setje, de snelle dus:
http://www.redcoon.nl/B388823-TP-LINK-TL-PA250KIT-AV200-_Powerline-Stroomnetwerk

Laatst bewerkt:
Heb het ff bekeken, zie dat er een kabel bij zit bij die dingen zit maar dan blijft het volgende probleem de devices die geen kabel hebben zoals: smartphone,ipod etc.
Nog bedankt voor de snelle reactie.

Aan die kabel kun je ook een switch hangen waar je dan weer een PC, laptop en/of een draadloos acces point op kunt aansluiten.

Laatst bewerkt:
Nu hebben ze ook geprobeerd om nog een router aan het netwerk te hangen maar dan storen de 2 routers elkaar.

Als de twee routers elkaar gaan storen dan zijn ze verkeerd op elkaar aangesloten.
Ik neem aan dat de tweede router bekabeld was aangesloten? Zo ja, het volgende:

Sluit de tweede router aan op een 'losse pc/laptop' (met een kabel) op een lan poort(niet de wan/internet poort)
Ga naar de instellingen van de router.
Zet dhcp uit
Zorg ervoor dat de tweede router een ip-adres krijgt in dezelfde range als de eerste router(kpn box)
Stel de wireless instellingen hetzelfde in als bij de kpn box met uitzondering van het kanaal. Zorg ervoor dat er minimaal 5 kanalen tussenzit.
Sluit vervolgens de tweede router weer aan op de eerste. Weer niet op een wan/internet poort maar op een lanpoort van de tweede router.
Je hebt nu van de tweede router een accespoint gemaakt.

Het mooiste is natuurlijk als die tweede router ergens op de boven/zolder verdieping staat.

Kun je daar bekabeld niet komen dan zou je daar de powerline adapters in de post van edmoor voor kunnen gebruiken.

Ok bedankt.

dus wat ik hier uit begrepen is:

Dat het beste is om een computer die al aan kabel zit(meeste computers hebben dat ook) een router er aan te koppelen.
dan de volgende vraag: Dat lan kaartje is dat zo een netwerk kaartje die in het PCI slot zit?
router instellingen enzo zou me vast wel lukken :)

En daarbij mijn eerste idee: een router versterker is te duur? of gewoon slechter?

Als dit beantwoord is zal ik het advies voorleggen.

Je moet die tweede router en een computer aan elkaar aansluiten. ZONDER dat de computer nog aan de kpn box zit.
Als je klaar bent met het instellen van de router zet je die boven en de computer sluit je weer aan aan de kpn box.

Een routerversterker bestaat niet, ik denk dat jij een wireless repeater bedoeld of een accespoint beide zijn niet te duur of slechter maar waarom wat nieuws kopen als je al wat hebt?

Welk lan kaartje bedoel je??

Had het een beetje verkeerd gelezen.

Nadat we klaar zijn met de router in stellen moet deze weer aangesloten worden aan kpn box.
En de kabel moet bij beide routers aan de lanpoort.

Als dit bevestigd is zal ik het proberen.

Nu nog een plan B als het niet gaat lukken:

Als we er toch niet uitkomen/niet gaat lukken.
Welke wireless repeater is dan het beste? aangezien er maximaal maar 5mbps uitkomt en meer kijken naar het bereik.

Dat klopt helemaal.
Als je hier niet uitkomt heeft een wireless repeater ook niet zo veel zin. Die zal je ook in moeten stellen.
Dat gaat bijna op dezelfde manier.

Ok dan zal ik naar kijken.

Als ik het goed van hem begreep stoorde router 2 bij de ipods, waar kan dit aanliggen?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan